Про нас

Старовинне й оповите легендами та знаками шляхетного та гімназійного минулого приміщення (палац графів Семенських – Левицьких й Українська гімназія) отримав у спадок навчально – реабілітаційний центр І –ІІ ступенів «Оберіг».

Розташований у Львові на вулиці Пекарській, 19 НРЦ «Оберіг» запустив плідну навчальну, методологічну та психологічно – виховну роботу з вихованцями у даному приміщенні весною 2016 року.

Чуйний, уважний, професійно підготовлений і щиро до дітей налаштований колектив «Оберегу» завжди належно і вміло справляється зі своїми прямими і не прямими, людськими обов’язками і радо допомагає усім своїм особливим вихованцям.

Статут КЗ ЛОР НРЦ ”Оберіг”

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

         1.1. Даний Статут розроблений відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність загальноосвітнього навчального  комунального закладу Львівської обласної ради Навчально-реабілітаційний центр І-ІІ ст. «Оберіг» (далі – НРЦ “Оберіг”).

1.2. НРЦ “Оберіг” є у спільній власності територіальних громад Львівської області. Засновником НРЦ “Оберіг” є управління майном спільної власності Львівської обласної ради (далі – Засновник), яке діє від імені власника – Львівської обласної ради (далі – Власник). НРЦ “Оберіг” підпорядковується департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації (далі – Департамент), який здійснює галузеве управління НРЦ “Оберіг”, визначає форму контролю за станом освітнього і корекційно-реабілітаційного процесів, здійснює матеріально-технічне забезпечення.

         1.3. НРЦ “Оберіг” у своїй діяльності керується Конвенцією ООН «Про права дитини», Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, Положенням «Про навчально-реабілітаційний центр» та Положенням “Про спеціальну школу”, затвердженими постановою Уабінету Міністрів України від 06.03.2019 №221, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють діяльність в галузі освіти, рішеннями Львівської обласної ради, розпорядженнями голови Львівської обласної державної адміністрації, наказами Засновника та Департаменту, даним Статутом.

         1.4. НРЦ “Оберіг” є юридичною особою публічного права, права та обов’язки якої вона набуває з моменту її державної реєстрації. НРЦ “Оберіг” має самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в банківських установах, органах державної казначейської служби, ідентифікаційний номер, печатку зі своїм найменуванням, бланки і штампи з реквізитами та інші атрибути юридичної особи.

         1.5. НРЦ “Оберіг” самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та власним Статутом, має право від свого імені укладати договори з юридичними, фізичними особами, набувати майнові та немайнові права, бути позивачем та відповідачем у судах.

         1.6. НРЦ “Оберіг” несе відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах, передбачених чинним законодавством України, і не несе відповідальності за зобов’язаннями Власника та Засновника, так само як Власник і Засновник не несуть відповідальності за зобов’язаннями НРЦ “Оберіг”.

         1.7. НРЦ “Оберіг” є бюджетним неприбутковим закладом.

1.8. Повне найменування: Комунальний заклад Львівської обласної ради Навчально-реабілітаційний центр І-ІІ ст. “Оберіг”.

Скорочене найменування: КЗ ЛОР НРЦ “Оберіг”.

         1.9. Юридична адреса: вул. Пекарська, 19, м. Львів, 79008, тел.: (032)275-67-34, 276-02-54.

1.10. Код ЄДРПОУ: 23887431     

1.11. НРЦ “Оберіг” здійснює обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

2. ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ

2.1. Головною метою діяльності НРЦ “Оберіг” є забезпечення реалізації права на освіту та розвиток дітей з особливими освітніми потребами, їх інтеграції в суспільство шляхом здійснення комплексної медичної, психологічної, педагогічної реабілітації, здобуття освіти відповідного рівня, реалізації соціально-педагогічних ініціатив, спрямованих на створення нової практики загальної та спеціальної освіти.

2.2. Головними завданнями діяльності НРЦ “Оберіг” є:

2.2.1. здобуття дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема, зумовленими складними порушеннями розвитку (далі – діти зі складними порушеннями), дошкільної, початкової та базової середньої освіти з урахуванням особливостей їх психофізичного розвитку та відповідно до освітньої програми центру;

2.2.2. забезпечення в освітньому процесі системного психолого-педагогічного супроводу дітей із складними порушеннями з урахуванням стану їх здоров’я, особливостей психофізичного розвитку;

  • 2.2.3.           сприяння засвоєння учнями (вихованцями) норм етики та загальнолюдської моралі, міжособистісного спілкування, основ гігієни та здорового способу життя, початкових умінь і навичок;

2.2.4. соціалізація та інтеграція дітей зі складними порушеннями в суспільство;

2.2.5. проведення корекційно-розвиткової роботи;

2.2.6. надання реабілітаційних послуг згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини;

2.2.7. сприяння набуттю ключових компетентностей учнями (вихованцями), запровадження педагогіки партнерства, надання консультацій батькам або іншим законним представникам учня (вихованця) з метою забезпечення їх активної участі в освітньому процесі.

3. ПРАВА ТА ОБОВЯЗКИ

         3.1. НРЦ “Оберіг” несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

         дотримання державних стандартів освіти;

         безпечні умови освітньої діяльності;

         дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами.

         3.2. НРЦ “Оберіг” має право:

         проходити у встановленому порядку атестацію;

         користуватися пільгами, передбаченими державою;

         визначати форми і засоби організації навчально-виховного та лікувального процесів за погодженням із Департаментом;

 визначати варіативну частину робочого навчального плану;

         визначати контингент та мережу класів;

         в установленому порядку розробляти і впроваджувати власні навчальні та науково-методичні роботи з урахуванням державних стандартів;

         мати власну бухгалтерію;

         формувати штатний розпис;

         використовувати різні форми морального і матеріального заохочення в межах кошторису;

         отримувати кошти і матеріальні цінності від органів державного управління, юридичних і фізичних осіб та бути їх розпорядником;

         залишати у своєму розпорядженні і використовувати кошти від господарської діяльності у порядку, визначеним законодавством України;

         розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів, спрямовувати кошти власного розпорядження на благоустрій соціально-побутових об’єктів; створювати класи, групи денного перебування для дітей з іншими нозологіями, дошкільні відділення;

         укладати з організаціями, установами, підприємствами та фізичними особами, в тому числі із закордонними, угоди, спрямовані на покращення матеріальної бази, побутових умов, харчування та оздоровлення;

розробляти освітні програми та на їх основі складати та затверджувати навчальний план;

надавати платні освітні послуги згідно із чинним законодавством України. Засновник НРЦ має право затверджувати переліки платних платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;

утворювати у своєму складі класи для дітей з іншими порушеннями за наявності відповідних умов та спеціалістів;

укладати угоди з батьками учнів (вихованців) або особами, що їх замінюють.

  • НРЦ “Оберіг” зобов’язаний:

реалізовувати положення Конституції УкраїниЗакону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

задовольняти потреби громадян відповідної території в здобутті загальної середньої освіти;

забезпечувати єдність навчання і виховання;

забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

охороняти життя і здоров’я учнів (вихованців), педагогічних та інших працівників НРЦ;

формувати в учнів (вихованців) засади здорового способу життя, гігієнічні навички, тощо;

додержуватися фінансової дисципліни, зберігати матеріально-технічну базу;

 видавати документи про освіту встановленого зразка.

4. КОМПЛЕКТУВАННЯ НРЦ “Оберіг”

         4.1. Комплектування НРЦ “Оберіг” учнями здійснюється директором.

  •  Навчально-реабілітаційний центр створений як багатопрофільний центр, в тому числі з класами для дітей з розладами спектру аутизму у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення або порушеннями інтелектуального розвитку, синдромом Дауна, іншими складними порушеннями розвитку.

4.3. НРЦ “Оберіг” забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти із загальним строком навчання 10 років:

початкова освіта – 1-4 класи;

базова середня освіта – 5-10 класи.

         4.4. Гранична наповнюваність 1-10 класів для дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку становить шість осіб. Клас відкривається за умови наявності чотирьох учнів (вихованців) денної форми здобуття освіти. Допускається перевищення граничної наповнюваності класу на одну особу.

4.5. У НРЦ “Оберіг” в разі наявності відповідної матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення та відповідно до контингенту учнів (вихованців) можуть утворюватися відділення для дітей з особливими освітніми потребами, що не зумовлені складними порушеннями психофізичного розвитку: для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку забезпечує здобуття загальної середньої освіти на одному або двох рівнях освіти:

початкова освіта — 1 —4 класи;

базова середня освіта — 5—10 класи.

4.6. Для учнів (вихованців), які за станом здоров’я можуть оволодіти професією певного кваліфікаційного рівня, за наявності відповідної навчально-матеріальної бази відкриваються класи з поглибленою професійною орієнтацією. Зарахування учнів (вихованців) до таких класів здійснюється з урахуванням їх побажань (якщо їм не протипоказане навчання за певною спеціальністю) за заявою батьків або інших законних представників.

4.7. Гранична наповнюваність у таких класах становить:дітей із складними порушеннями розвитку, помірними порушеннями інтелектуального розвитку — шість осіб.

4.8. Класи для дітей з особливими освітніми потребами відкривається за умови наявності більш як 50 відсотків граничної наповнюваності класів.

Допускається перевищення граничної наповнюваності класу не більш як на одну особу.

4.9. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у НРЦ здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.

4.10. Мережа класів, їх наповнюваність та розподіл учнів (вихованців) одного року навчання між класами визначаються директором НРЦ та оформлюються наказом за погодженням із Департаментом. У НРЦ “Оберіг” можуть бути утворені класи-комплекти. Початкова школа може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть бути об’єднані в один або в різні класи.

4.11. Класи НРЦ “Оберіг”комплектуються учнями (вихованцями) з однорідними порушеннями розвитку та типологічними особливостями психофізичного розвитку.

4.12. Для забезпечення перебування учнів (вихованців) у позаурочний час утворюються виховні групи. Наповнюваність виховних груп у НРЦ “Оберіг” відповідає наповнюваності класів, а дошкільних груп — нормативам, встановленим Міністерством освіти і науки України.

4.13. Для забезпечення корекційно-розвиткової роботи та реабілітаційних заходів на належному рівні в НРЦ “Оберіг” функціонує відділення корекційно-розвиткової роботи.

Діяльність відділення корекційно-розвиткової роботи НРЦ “Оберіг” спрямована на реабілітацію основного та вторинного порушень та профілактику супутніх захворювань.

4.14. НРЦ “Оберіг” може надавати послуги дітям з порушеннями розвитку, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти, та консультативні послуги батькам або іншим законним представникам дітей з порушеннями розвитку за їх заявою.

4.15. НРЦ “Оберіг” може надавати платні освітні та інші послуги у порядку, визначеному законодавством.

4.16. Учні (вихованці) можуть проживати в інтернаті НРЦ “Оберіг” (крім вихідних, святкових днів і канікул) у разі, коли перебування в дорозі в один бік перевищує одну годину або відсутнє пряме транспортне сполучення, або за протоколом реабілітації передбачено обмеження фізичного навантаження.

Рішення про влаштування дітей до інтернату НРЦ “Оберіг” затверджується наказом директора НРЦ “Оберіг”.

Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, можуть проживати в інтернаті НРЦ “Оберіг” також у вихідні, святкові дні та під час канікул, крім дітей, які мають опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.

За заявою батьків або інших законних представників учня (вихованця) за погодженням із службою у справах дітей за місцем проживання учня (вихованця) його може бути влаштовано до інтернату НРЦ “Оберіг” на вихідні та святкові дні, крім канікул.

4.17. Для перебування учнів (вихованців) у НРЦ “Оберіг” на вихідні та святкові дні утворюються чергові групи. Рішення про утворення чергових груп затверджується наказом директора.

Вихованці дошкільних груп НРЦ “Оберіг”, крім дітей старшого дошкільного віку, не влаштовуються до інтернату НРЦ “Оберіг”.

4.18. Утримання учнів (вихованців) в інтернаті НРЦ “Оберіг” здійснюється за рахунок Засновника та інших джерел, не заборонених законодавством. Учні (вихованці) з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувають в інтернаті НРЦ “Оберіг” на повному державному утриманні згідно з чинним законодавством України.

5. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ НРЦ “Оберіг”

5.1 Зарахування учнів (вихованців) до НРЦ “Оберіг”, переведення до іншого закладу освіти та відрахування здійснюються у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

Зарахування до НРЦ “Оберіг” здійснюється відповідно до наказу директора, що видається на підставі заяви про зарахування одного з батьків дитини або її законних представників повнолітньої особи, поданої особисто.

До заяви додаються:

копія свідоцтва про народження дитини;

довідка за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 серпня 2010 року № 682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2010 року за № 794/18089;

карта профілактичних щеплень, заповнена за формою первинної облікової документації № 063/о «Карта профілактичних щеплень», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 10 січня 2006 року № 1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08 червня 2006 року за № 686/12560 (надається за умови відсутності медичних протипоказань до проведення профілактичних щеплень);

довідка від лікаря-педіатра або сімейного лікаря закладу охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, для дітей дошкільного віку;

висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;

висновок лікарсько-консультативної комісії про встановлення дитині інвалідності (за наявності);

індивідуальна програма реабілітації особи (дитини) з інвалідністю (за наявності);

оригінал або копія відповідного документа про освіту (крім учнів першого і другого класів) за відповідний клас, документ, що підтверджує здобуття освіти;

висновок сурдолога або отоларинголога (для дітей з порушенням мовлення);

висновок психіатра (для осіб з порушеннями інтелектуального розвитку);

рішення органу опіки та піклування (для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування).

Забороняється вимагати надання будь-яких інших документів, не передбачених цим Порядком. Під час зарахування не допускається дискримінація за будь-якою ознакою, в тому числі за місцем проживання.

5.2. До 1 класу НРЦ “Оберіг” зараховуються, як правило, діти не молодші ніж 6 років, які потребують постійної додаткової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення їх права на освіту. Відповідно до особливостей розвитку та стану здоров’я особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

5.3. Учні (вихованці), їх батьки та інші законні представники можуть обирати форму здобуття освіти відповідно до індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів дитини.

5.4. Здобуття загальної середньої освіти та отримання корекційно- розвиткових послуг у НРЦ “Оберіг” учнями (вихованцями) здійснюється безоплатно за рахунок державного та місцевих бюджетів, коштів Засновника, інших джерел, не заборонених законодавством. Учні (вихованці ) НРЦ “Оберіг” з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувають на повному державному утриманні та користуються пільгами, встановленими законодавством для цієї категорії дітей.

5.5. Учні (вихованці) з числа дітей з інвалідністю користуються пільгами, встановленими законодавством для осіб з інвалідністю.

5.6. Режим роботи НРЦ “Оберіг” визначається відповідно до специфіки її функціонування з урахуванням психофізичних особливостей учнів (вихованців), вимог санітарного законодавства. Режим роботи схвалюється педагогічною радою та затверджується директором згідно вимог санітарного законодавства.

5.7. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, інші форми організації освітнього процесу в межах часу, передбаченого освітньою програмою, схвалюються педагогічною радою спеціальної школи та затверджуються директором.

5.8. Розклад уроків (занять) складається відповідно до навчального плану з дотриманням педагогічних вимог та вимог санітарного законодавства та затверджується директором.

5.9. Тривалість уроків у 1 класі становить 35 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин, у 5-10 (11) класах – 45 хвилин. При цьому періодичність проведення перерв під час уроків (фізкультхвилинки) та тривалість перерв між уроками схвалюється педагогічною радою відповідно до особливостей організації освітнього процесу та харчування і затверджується директором НРЦ “Оберіг”.

5.10. Класи НРЦ “Оберіг” комплектуються учнями (вихованцями) з однорідними порушеннями розвитку та типологічними особливостями психофізичного розвитку.

5.11. Медичне обслуговування здійснюється медичними працівниками, які входять до штату НРЦ “Оберіг” або відповідних закладів охорони здоров’я відповідно до чинного законодавства України. У разі потреби медичний працівник НРЦ “Оберіг” надає першу медичну допомогу до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги.

5.11. Відповідальність за організацію діяльності НРЦ “Оберіг”, додержання вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм та організацію харчування учнів (вихованців) покладається на Засновника та директора.

5.12. Харчування учнів (вихованців) у НРЦ “Оберіг” здійснюється відповідно до норм харчування, встановлених Кабінетом Міністрів України. Організація харчування здійснюється відповідно до чинного законодавства.

5.13. Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів (вихованців) покладається на органи охорони здоров’я.

5.14. НРЦ “Оберіг” забезпечується спортивним інвентарем та обладнанням, засобами навчання та іншим навчальним приладдям, іграшками та іграми, матеріалами для розвитку індивідуальних творчих здібностей учнів (вихованців), гурткової, секційної роботи, виробами медичного призначення, медикаментами, миючими та дезінфікуючими засобами, м’яким інвентарем, посудом, медичною апаратурою, технічним, навчальним та іншим реабілітаційним обладнанням. Матеріальне забезпечення освітнього та корекційно-розвиткового процесу здійснюється за рахунок Засновника (кошти державного та обласного бюджетів)  та інших джерел, не заборонених законодавством. Забезпечення підручниками та навчальними посібниками учнів (вихованців) НРЦ “Оберіг” здійснюється відповідно до чинного законодавства.   

6. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

         6.1. Освітній процес у НРЦ “Оберіг” здійснюється з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів (вихованців).

6.2. Освітня програма повинна передбачати корекційно-розвитковий складник та предмети для вибору. Така програма схвалюється педагогічною радою НРЦ “Оберіг” та затверджується директором.

6.3. НРЦ “Оберіг” може використовувати типові або інші освітні програми, затверджені відповідно до Закону України “Про загальну середню освіту”.

Освітні програми, що розроблені на основі типових освітніх програм, можуть передбачати перерозподіл навчального часу між предметами інваріантного складника не більше ніж на 20 відсотків річного обсягу навчального часу в межах освітньої галузі. Такі освітні програми не потребують окремого затвердження Державною службою якості освіти.

Освітні програми, що передбачають перерозподіл навчального часу між предметами інваріантного складника більше ніж на 20 відсотків річного обсягу навчального часу, повинні бути затверджені Державною службою якості освіти.

Освітня програма НРЦ “Оберіг” повинна містити навчальний план, в якому конкретизується перелік навчальних дисциплін (предметів) та кількість годин на тиждень.

Освітня програма має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти (відповідно до типу НРЦ).

6.4. Освітній процес у НРЦ “Оберіг” спрямовується на розвиток особистості учня (вихованця) шляхом формування та застосування його компетентностей та має корекційну спрямованість. Шляхом індивідуального та диференційованого підходів освітній процес забезпечує корекцію порушень розвитку, засвоєння освітньої програми, розвиток здібностей та подальшу соціалізацію.

6.5. У разі потреби НРЦ “Оберіг” може визначати індивідуальну освітню траєкторію учня (вихованця) за розробленим педагогічними працівниками та затвердженим педагогічною радою індивідуальним навчальним планом на підставі письмової заяви одного з батьків або інших законних представників, або учня (вихованця) у разі досягнення повноліття, в якій, зокрема, повинні бути обґрунтовані причини та пропозиції щодо особливостей засвоєння освітньої програми (її окремих освітніх компонентів). Один з батьків або інших законних представників, або учень (вихованець) у разі досягнення повноліття може бути присутнім на засіданні педагогічної ради під час розгляду його заяви.

У разі відвідування учнем (вихованцем) реабілітаційної установи індивідуальна освітня траєкторія узгоджується з індивідуальним планом реабілітації в такій установі.

6.6. Індивідуальний навчальний план повинен забезпечувати засвоєння учнем (вихованцем) відповідної освітньої програми НРЦ “Оберіг” із збереженням корекційно-розвиткового складника та передбачати його участь в усіх (можливих для такого учня (вихованця) заходах підсумкового оцінювання.

6.7. Домашні завдання у першому циклі початкової школи (1—2 класи) не задаються. Письмові домашні завдання у другому циклі початкової школи (3—4 класи) не є обов’язковими.

Домашні завдання у 5—10 класах задаються з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів (вихованців) та педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог. Зміст, обсяг і форма виконання домашніх завдань визначаються вчителем.

6.8. Особи з особливими освітніми потребами, зумовленими порушеннями розвитку (крім інтелектуальних порушень), які завершили здобуття певного рівня загальної середньої освіти, отримують відповідний документ про освіту.

Здобувачі освіти з порушеннями інтелектуального розвитку, які здобули базову середню освіту, отримують документ про здобуття базової середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими порушеннями інтелектуального розвитку, що є підставою для вступу до закладу професійної (професійно-технічної) освіти.

Здобувачі освіти з помірними порушеннями інтелектуального розвитку та зі складними порушеннями розвитку, які завершили повний курс навчання у спеціальній школі, отримують відповідний документ про освіту для осіб з помірними інтелектуальними порушеннями або для осіб зі складними порушеннями розвитку.

6.9. Виховання у НРЦ “Оберіг” має корекційну спрямованість та здійснюється під час освітнього процесу і позашкільної роботи.

6.10. Для всебічного розвитку учнів (вихованців) у НРЦ “Оберіг” утворюються, зокрема, гуртки за інтересами, спортивні секції або залучаються заклади позашкільної освіти.

6.11. Виховання здійснюється відповідно до режиму роботи НРЦ “Оберіг” та спрямовується на формування навичок та компетентностей, необхідних для успішної соціалізації учня (вихованця).

6.12. Трудове навчання у НРЦ “Оберіг” спрямовується на оволодіння учнями (вихованцями) трудовими вміннями і навичками. З урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів (вихованців) у НРЦ “Оберіг” здійснюються заходи з професійної орієнтації (професійна орієнтація, допрофесійна підготовка).

6.13. Педагогічна рада НРЦ “Оберіг” затверджує критерії, правила і процедури оцінювання учнів (вихованців), відповідно до яких здійснюється поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання.

6.14. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів (вихованців), які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої освіти, вимогам державних стандартів загальної середньої освіти здійснюється шляхом підсумкового оцінювання результатів навчання учнів (вихованців)    .

6.15. Облік оцінювання результатів навчання учнів (вихованців) протягом навчального року здійснюється у класних журналах. Результати навчання за рік зазначаються в особових справах учнів (вихованців).

7. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ

7.1. Реабілітація в НРЦ “Оберіг” носить комплексний характер і включає психолого-педагогічну, медичну, фізичну, соціальну реабілітацію, корекційно-розвиткову роботу, лікувально-відновлювальні заходи.

7.2. Реабілітація для дітей з інвалідністю здійснюється згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю, яка зарахована до НРЦ “Оберіг” з використанням технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення.

7.3. Психолого-педагогічна реабілітація у НРЦ “Оберіг” забезпечує психолого-педагогічну корекцію та діагностику емоційно-вольової сфери та інтелектуального розвитку дітей із складними порушеннями для проведення моніторингу ефективності корекційно-розвиткової роботи.

7.4. Психолого-педагогічна реабілітація та соціально-побутова адаптація передбачає запровадження комплексу заходів (у тому числі відповідних форм, методів, змісту навчання), що створюють передумови для оволодіння дітьми із складними порушеннями системою знань та компетентностей, застосування яких сприятиме подальшому розвитку особистості (підвищення освітнього, кваліфікаційного рівня, здатність до самостійного проживання та трудової діяльності (у разі можливості), організації побуту, адекватного планування самостійного життя).

7.5. У НРЦ “Оберіг” відповідно до видів порушень розвитку учнів (вихованців) проводиться корекційно-розвиткова робота з предметно- практичного навчання, ритміки, лікувальної фізичної культури, соціально-побутового орієнтування, розвитку мовлення (формування вимови і мовлення) з метою корекції первинних і вторинних порушень розвитку тощо.

7.6. Корекційно-розвиткові заняття в НРЦ “Оберіг” проводяться педагогічними працівниками в індивідуальній або груповій формі відповідно до освітньої програми НРЦ “Оберіг” у другій половині дня та протягом дня для дітей дошкільного віку та дітей зі складними порушеннями розвитку.

Такі заняття проводяться педагогічними працівниками, які мають відповідну вищу педагогічну освіту.

7.7. Корекційно-розвиткова робота проводиться за такими напрямами:

для учнів (вихованців) з інтелектуальними порушеннями у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення:

розвиток когнітивних функцій та мовлення;

загальний фізичний розвиток у відповідності з індивідуальними можливостями;

формування життєвих компетентностей;

соціальна адаптація;

для учнів (вихованців), які мають  інтелектуальні порушення, які мають розлади аутичного спектру:

розвиток психомоторики;

сенсорний розвиток та сенсорна інтеграція;

соціально-комунікативний розвиток;

формування життєвих компетентностей;

соціальна адаптація.

7.8. У НРЦ “Оберіг” особлива увага приділяється:

для дітей з інтелектуальними порушеннями — корекційно-розвитковій роботі, життєво-практичній спрямованості підготовки до самостійного життя на основі принципів диференційованого та особистісно-орієнтованого підходів.

7.9. Фізична реабілітація в НРЦ  “Оберіг” передбачає фізкультурно-реабілітаційні заходи з використанням спеціального корекційного обладнання та лікувальну фізичну культуру.

7.10. Медичні працівники НРЦ “Оберіг” перед початком навчального року отримують від батьків довідки про стан здоров’я учнів (вихованців) із закладів охорони здоров’я за місцем проживання.

7.11. Медичні і педагогічні працівники НРЦ “Оберіг”здійснюють динамічні спостереження за станом здоров’я учнів (вихованців). Результати таких спостережень обговорюються на засіданнях психолого-педагогічного консиліуму з метою уточнення змісту, форм і методів навчання, застосування індивідуального підходу до учня (вихованця).

7.12. Медичні працівники НРЦ “Оберіг”зобов’язані надавати учням (вихованцям) первинну медичну допомогу і звертатися у разі потреби до відповідного закладу охорони здоров’я.

7.13. Медичні працівники НРЦ “Оберіг” за погодженням з лікарями закладу забезпечують виконання медичних приписів закладів охорони здоров’я, в тому числі  лікувальну фізичну культуру, застосування відповідного обладнання.

7.14. Медичні працівники НРЦ “Оберіг” проводять просвітницьку роботу серед учнів (вихованців) з питань дотримання правил особистої гігієни, здорового способу життя.

8. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНСИЛІУМ

8.1. Для надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги та проведення моніторингу динаміки розвитку учня (вихованця) у НРЦ “Оберіг” функціонує психолого-педагогічний консиліум. Психолого-педагогічний консиліум НРЦ “Оберіг” утворюється наказом директора із затвердженням персонального складу та діє на підставі Положення про навчально-реабілітаційний центр.

8.2. До складу психолого-педагогічного консиліуму входять заступник директора НРЦ “Оберіг” (голова), лікар, вчитель-дефектолог  (олігофренопедагог), вчитель-логопед, практичний психолог,  учителі, у тому числі початкових класів, та інші педагогічні працівники. На першому засіданні психолого-педагогічного консиліуму обирається заступник голови та секретар консиліуму.

8.3. Основними функціями психолого-педагогічного консиліуму є:

8.3.1. проведення моніторингу динаміки розвитку учня (вихованця) та результатів корекційно-розвиткової роботи;

8.3.2. надання рекомендацій щодо зарахування, відрахування та переведення учнів (вихованців) до іншого закладу освіти;

8.3.3. розроблення рекомендацій щодо особливостей організації освітнього процесу відповідно до особивостей психофізичного розвитку учня (вихованця), а також визначення індивідуальної освітньої траєкторії.

8.4. Рішення психолого-педагогічного консиліуму відображаються в протоколі засідання та приймаються простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови психолого-педагогічного консиліуму. Засідання психолого-педагогічного консиліуму проводяться у разі потреби, але не рідше ніж два рази на рік.

На засідання психолого-педагогічного консиліуму запрошуються:

представник інклюзивно-ресурсного центру, на території обслуговування якого розташований НРЦ “Оберіг” (не менше ніж двічі на рік);

фахівець із соціальної роботи (з питань визначення індивідуальної освітньої траєкторії дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах);

спеціаліст служби у справах дітей (з питань визначення індивідуальної освітньої траєкторії дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування).

На засідання психолого-педагогічного консиліуму можуть запрошуватися представники громадських організацій, які сприяють реалізації та захисту прав дітей з особливими освітніми потребами.

8.5. До прийняття рішення щодо індивідуальної освітньої траєкторії учня (вихованця) залучаються його батьки або інші законні представники.

9. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

      9.1. Учасниками освітнього та реабілітаційного процесів НРЦ “Оберіг” є:

      учні (вихованці);

      керівники;

      педагогічні працівники;

      медичні працівники;

      інші спеціалісти;

      батьки або особи, які їх замінюють.

      9.2. Статус учасників освітнього та реабілітаційного процесів, їхні права та обов’язки визначаються чинним законодавством України, Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку.

      9.3. Учні мають право:

      користуватися навчально-матеріальною, культурно-спортивною і побутовою базою НРЦ “Оберіг”;

      брати участь у конкурсах, виставах, олімпіадах, предметних гуртках, спортивних секціях;

      вносити пропозиції щодо поліпшення умов життя, відпочинку і навчання в НРЦ “Оберіг”;

      відвідувати у вихідні дні батьків та осіб, що їх замінюють, за їх місцем проживання;

      на захист від будь-яких форм експлуатації, психологічного і фізичного насилля від дій адміністрації, педагогічних та інших працівників, які порушують права або принижують честь і гідність учнів (вихованців);

      обирати профілі, форми навчання, індивідуальні програми, позакласні заняття;

      отримувати медичну допомогу згідно з чинним законодавством України;

      мати повноцінне та якісне харчування;

      мати безпечні, нешкідливі умови проживання, виховання, навчання та праці.

      9.4. Учні (вихованці) зобов’язані:

      виконувати вимоги Статуту, дотримуватись Правил внутрішнього трудового розпорядку НРЦ “Оберіг”;

      систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками, підвищувати свій загальнокультурний рівень;

      бережно ставитися до майна НРЦ “Оберіг”;

      дбати про власну гігієну та охайну зовнішність.

      9.5. Педагогічними працівниками НРЦ “Оберіг” повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах системи загальної середньої освіти. 

      9.6. Педагогічні працівники мають право на:

       захист професійної честі та гідності;

       участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;

      проведення науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи відповідно до нормативних документів;

      вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення педагогічної ініціативи;

      участь в роботі органів громадського самоврядування НРЦ “Оберіг”;

      підвищення кваліфікації, проходження сертифікації, перепідготовку, вільний вибір змісту програм, форм навчання, організацій і установ, які здійснюють підвищення кваліфікації і перепідготовку згідно чинного законодавства України;

      відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.

      9.7. Педагогічні працівники зобов’язані:

      виконувати Статут НРЦ “Оберіг”, Правила внутрішнього трудового розпорядку, умов трудового договору;

      забезпечувати умови для засвоєння учнями навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог, сприяти розвиткові здібностей учнів, компенсації їх психофізичних порушень та трудової адаптації;

      настановленням та особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі, правди, справедливості, патріотизму, доброти та працелюбності;

      виховувати повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, бережливе ставлення до навколишнього середовища;

      дотримуватись педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

      дотримуватись академічної доброчесності;

      захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам;

      постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

      виконувати накази та розпорядження директора НРЦ;

      брати участь в роботі педагогічної ради.

      9.8. У НРЦ “Оберіг” обов’язково проводиться атестація педагогічних та медичних працівників.

      9.9. Педагогічні працівники, які не відповідають займаній посаді за результатами атестації або систематично порушують Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку, не виконують посадові обов’язки, умови трудового договору, звільняються з роботи згідно з чинним законодавством України.

      9.10. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, є учасниками освітнього та реабілітаційного процесів з моменту зарахування їхніх дітей до НРЦ “Оберіг”.

      9.11. Батьки мають право:

отримувати інформацію про психолого-педагогічні, медичні та соціологічні заходи у НРЦ “Оберіг” та надавати згоду на участь в них дитини;

обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування НРЦ “Оберіг”;

звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;

захищати законні інтереси дітей;

здійснювати індивідуальний супровід дитини з особливими освітніми потребами під час її перебування у НРЦ “Оберіг”.

      9.12. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов’язані:

забезпечувати умови для здобуття дитиною загальної середньої освіти відповідного рівня за будь-якою формою навчання;

постійно дбати про фізичне та психічне здоров’я дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього та реабілітаційного процесів;

виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України.

  • Інші права та обов’язки батьків та осіб, які їх замінюють, визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та цим Статутом.
    •  У разі невиконання батьками своїх обов’язків, передбачених законодавством України, НРЦ “Оберіг” може виступити позивачем до суду з питань позбавлення їх батьківських прав.
  1. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ

        10.1. До компетенції Львівської обласної ради, як Власника, належить:

– визначення основних напрямів діяльності НРЦ “Оберіг”, зміна типу закладу;

– відчуження нерухомого майна;

– прийняття рішення про припинення (злиття, приєднання, поділ, перетворення чи ліквідацію) НРЦ “Оберіг”;

– прийняття інших рішень, що віднесенні до компетенції Львівської обласної ради.

        10.2. До компетенції Засновника належить:

– затвердження статуту НРЦ “Оберіг” за погодженням з Департаментом;

– участь у затвердженні організаційної структури НРЦ “Оберіг”, погодження штатного розпису та кошторису НРЦ “Оберіг” відповідно до рішення Власника;

– здійснює контроль за діяльністю НРЦ “Оберіг” відповідно до законодавства;

– укладення трудового договору (контракту) із директором НРЦ “Оберіг”;

– призначення  та звільнення виконувача обов’язків директора НРЦ “Оберіг” за поданням Департаменту;

– призначення та звільнення директора НРЦ “Оберіг”;

– надання директору НРЦ “Оберіг” відпусток та оформлення відряджень, за попереднім погодженням Департаменту;

– накладення на директора НРЦ “Оберіг” дисциплінарних чи матеріальних стягнень у випадках: порушення  умов трудового договору (контракту), виявлення правоохоронними органами порушень норм чинного законодавства, за поданням Департаменту;

– контроль за використанням майна НРЦ “Оберіг”;

– вирішення питань, пов’язаних з користуванням земельною ділянкою НРЦ “Оберіг” або її  частиною, відповідно до вимог чинного законодавства України.

        10.3. Галузеве управління діяльністю НРЦ “Оберіг” здійснює Департамент з урахуванням відповідних рішень Львівської обласної ради, до компетенції якого належить:

–  забезпечення контролю за реалізацією державної політики в галузі освіти;

– забезпечення  контролю за виконанням актів законодавства в галузі освіти, трудового законодавства, дотримання  нормативів професійної діяльності, галузевих стандартів;

– затвердження організаційної структури НРЦ “Оберіг” в порядку, визначеному Власником;

  • затвердження штатного розпису НРЦ “Оберіг”;
  • виконання функцій головного розпорядника коштів, здійснення фінансування НРЦ “Оберіг”;
  • затвердження кошторису НРЦ “Оберіг”, контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних і трудових ресурсів, цільового й ефективного використання бюджетних коштів;
  • контроль за організацією первинного обліку в НРЦ “Оберіг”, утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;
  • внесення на розгляд Засновника подання щодо притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності директора НРЦ “Оберіг”, пропозиції щодо заохочення директора НРЦ “Оберіг”;
  • контроль роботи НРЦ “Оберіг” з питань охорони праці, безпеки руху, протипожежного захисту;
  • сприяння розвитку міжнародного співробітництва НРЦ “Оберіг”;
  • здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України, та рішенням Власника, щодо галузевого управління НРЦ “Оберіг”.

        10.4. Керівництво НРЦ “Оберіг” здійснює директор, який призначається Засновником за результатами конкурсу, проведеного в порядку, визначеному законодавством України та рішенням Львівської обласної ради.

        На посаду директора  призначається  особа, яка  повинен мати вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та/або стаж педагогічної роботи в спеціальному закладі освіти не менше п’яти років. Призначення на посаду, звільнення з посади, повноваження та відповідальність директора визначаються законодавством та статутом НРЦ “Оберіг” .

        10.5.  Директор НРЦ “Оберіг”:

– призначає та звільняє працівників НРЦ “Оберіг”;

– несе повну відповідальність за результати роботи НРЦ “Оберіг”;

– діє в межах своєї компетенції, відповідно до законодавства України, цього Статуту, посадової інструкції;

– відповідає за реалізацію Державного стандарту загальної середньої освіти у НРЦ “Оберіг”, забезпечує раціональний підбір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

– забезпечує реалізацію державної освітньої політики;

– розпоряджається майном і коштами, укладає угоди, відкриває рахунки в установах банків та державної казначейської служби;

– здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

– видає в межах своєї компетенції накази, обов’язкові для всіх учасників освітнього процесу;

– організовує освітній, лікувальний процес та здійснює контроль за їх реалізацією, відповідає за якість і ефективність роботи педагогів, створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі;

– за погодженням з профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку;

– відповідає за правильну організацію освітнього процесу, виховання, корекції порушень розвитку, оздоровлення, відновлювального лікування, спрямованих на максимальну корекцію недоліків психофізичного розвитку учнів, їх соціальної адаптації;

– відповідає за прийом дітей згідно з медичними показами та видами порушень психофізичного розвитку, правильне комплектування класів та формування мережі класів (груп);

– створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання, виховання і реабілітації;

        10.6. Вищим органом громадського самоврядування НРЦ є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менше одного разу на рік. Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини працівників НРЦ. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх на зборах. Право скликати збори мають директор НРЦ “Оберіг”, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості,  Засновник та Департамент.

         Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються цим Статутом і колективним договором.

До компетенції загальних зборів (конференції) належить:

– затвердження основних напрямків вдосконалення діяльності НРЦ “Оберіг”;

–  розгляд найважливіших питання життєдіяльності НРЦ “Оберіг”;

– заслуховування звіту директора НРЦ “Оберіг” про його роботу та надання оцінки за виконану роботу;

– розгляд інших важливих питань діяльності НРЦ “Оберіг”, передбачених чинним законодавством України.

          10.7. У НРЦ “Оберіг” створюється постійно діючий колегіальний орган – педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор НРЦ “Оберіг”.              

10.8.  Педагогічна рада НРЦ “Оберіг”:

планує роботу закладу;

схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу до її повноважень.

        10.9. Усі педагогічні та медичні працівники беруть участь у засіданнях педагогічної ради. Рішення педагогічної ради підписуються її головою та секретарем та вводяться в дію наказом директора. Засідання педагогічної ради проводяться у разі потреби, але не рідше ніж чотири рази на рік.

        10.10. У НРЦ “Оберіг” можуть створюватись громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

        10.11. З інструктивно-методичною метою у НРЦ “Оберіг” проводяться медичні, педагогічні, психологічні конференції та семінари.

        10.12. Права та обов’язки працівників НРЦ “Оберіг” визначаються посадовими інструкціями та інструкціями з охорони праці, які розробляються відповідно до Типових кваліфікаційних характеристик із врахуванням умов роботи НРЦ “Оберіг”.

  1. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ НРЦ

11.1. Матеріально-технічна база НРЦ “Оберіг” включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші цінності, вартість яких відображена у балансі.

11.2. Майно, закріплене за комунальним НРЦ “Оберіг”, належить йому на правах оперативного управління та не може бути вилучене, якщо інше не передбачено законодавством.

11.3. Використання матеріально-технічної бази та провадження фінансово-господарської діяльності НРЦ “Оберіг” здійснюється відповідно до законодавства.

11.4. Приміщення НРЦ “Оберіг” та територія повинні бути доступними для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до будівельних норм, державних стандартів і правил.

11.5. НРЦ “Оберіг” має навчальний корпус з обладнаними кабінетами, класами,  залами, бібліотекою, відділення корекційно-розвиткової роботи тощо.

НРЦ “Оберіг” має спальний корпус (блок) із спальними та іншими кімнатами для відпочинку і дозвілля з умовами, наближеними до сімейних.

11.6. Для проведення належної корекційно-розвиткової роботи та надання медичної допомоги у НРЦ “Оберіг” утворене відділення корекційно-розвиткової роботи, яке складається з таких обладнаних приміщень:

логопедичного кабінету;

кабінету для проведення групових занять з ритміки;

кабінету з лікувальної фізичної культури, масажу і вправ на тренажерах;

кабінету для занять із соціально-побутового орієнтування;

навчально-виробничих майстерень;

кабінетів психологічного розвантаження;

терапевтичного, стоматологічного, процедурного кабінетів;

кабінету психологічної корекції для проведення психологічного консультування та діагностування і занять з розвитку;

кабінету сенсорно-моторної реабілітації.

НРЦ «Оберіг» може мати інші кабінети та приміщення відповідно до потреб освітнього та реабілітаційного процесів.

11.7. Учні (вихованці) забезпечуються спортивним інвентарем та обладнанням, засобами навчання та іншим навчальним приладдям, іграшками та іграми, матеріалами для розвитку індивідуальних творчих здібностей учнів (вихованців), гурткової, секційної роботи, технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення відповідно до встановлених норм.

  11.8. Засновник, у разі потреби забезпечує щоденне підвезення учнів (вихованців) до спеціальної школи та у зворотному напрямку.

11.9. НРЦ “Оберіг” за погодженням із Засновником та управлінням має право здавати в оренду будинки, споруди, окремі приміщення, що знаходяться на балансі НРЦ “Оберіг”, але не є у спільній власності територіальних громад області. Будинки, споруди, окремі приміщення, які є у спільній власності територіальних громад області передаються в оренду в порядку, визначеному рішенням Львівської обласної ради.

  1. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

12.1. НРЦ “Оберіг” відповідно до чинного законодавства має право укладати угоди і договори про співпрацю, встановлювати прямі зв’язки з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, відомствами, фондами, товариствами, окремими громадянами як на території України, так і за її межами.

12.2. НРЦ “Оберіг” за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право налагоджувати прямі міжнародні зв’язки на основі самостійно укладених угод про обмін педагогічними працівниками та вихованцями.

12.3. НРЦ “Оберіг” має право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, в установленому порядку може укладати угоди з іноземними фізичними  і юридичними особами за погодженням з Департаментом, відкривати валютні рахунки.

  1. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НРЦ, ОБЛІК І ЗВІТНІСТЬ

         13.1. Контроль за діяльністю НРЦ “Оберіг”здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти. Державний контроль здійснюється органами державної влади відповідно до їх повноважень.

         13.2. НРЦ “Оберіг” здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, веде статистичну і фінансову звітність. Порядок ведення бухгалтерського обліку, статистичної та фінансової звітності визначається чинним законодавством України.

         13.3. Діловодство НРЦ “Оберіг” організовується відповідно до встановлених Міністерством освіти і науки України вимог. Звітність НРЦ “Оберіг” здійснюється відповідно до вимог державної статистики.

         13.4. НРЦ “Оберіг” несе відповідальність за своєчасне і достовірне подання передбачених форм звітності відповідним органам державної влади.

         13.5. Контроль за фінансово-господарською діяльністю НРЦ “Оберіг” здійснюють відповідні органи державної влади у межах та в порядку, визначеному чинним законодавством України.

         13.6. НРЦ “Оберіг” подає Засновнику, за його вимогою, бухгалтерський звіт та іншу документацію, яка стосується фінансово-господарської діяльності НРЦ “Оберіг”.

         13.7. Власник, Засновник та Департамент мають право здійснювати контроль фінансово-господарської діяльності НРЦ “Оберіг”. НРЦ “Оберіг” подає Департаментові за його вимогою бухгалтерський звіт та іншу документацію, яка стосується фінансово-господарської діяльності.

   13.8. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».

Інституційний аудит НРЦ “Оберіг”, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

  1. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ НРЦ

         14.1. Припинення діяльності (приєднання, злиття, поділ, перетворення чи ліквідація) НРЦ “Оберіг” здійснюється за рішенням Власника та наказів Засновника і Департаменту в порядку, передбаченому чинним законодавством України. Перейменування закладу здійснюється за рішенням Засновника за погодженням з Департаментом.

         14.2. При реорганізації та ліквідації НРЦ “Оберіг” працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до Кодексу законів про працю України.

         14.3. Власник, прийнявши рішення про припинення діяльності НРЦ “Оберіг”, своїм рішенням призначає комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлює порядок і строки припинення діяльності НРЦ “Оберіг”.

         14.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності НРЦ “Оберіг” може бути покладено на орган управління закладом освіти.

         14.5. З моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами НРЦ “Оберіг”. Комісія виступає в суді від імені НРЦ “Оберіг”.

         14.6. НРЦ “Оберіг” вважається реорганізованою чи ліквідованою з моменту внесення відповідного запису до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України.

         14.7. У разі реорганізації НРЦ “Оберіг” майно, права та обов’язки переходять до правонаступників в межах та в порядку, визначених чинним законодавством України.

         14.8. У разі припинення НРЦ “Оберіг” в результаті  ліквідації, усі його активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу обласного бюджету.

         Директор  КЗ ЛОР НРЦ “ОБЕРІГ”                                                              Ліпіцька М.І.