Статут
ПОГОДЖЕНОДепартамент освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації Наказ від «____»_________2022 №____________Директор департаменту _____________________ О. В. Паска | ЗАТВЕРДЖЕНОУправління майном спільної власності Львівської обласної ради Наказ від «____»_________2022 №____________В.о. начальника управління _____________________ Т. О. Зозуля |
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
БАГАТОПРОФІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР «ОБЕРІГ»
(нова редакція)
м. Львів-2022
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Даний Статут розроблений відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність комунального закладу загальної середньої освіти Львівської обласної ради Багатопрофільного Навчально-реабілітаційного центру «Оберіг» (далі – НРЦ «Оберіг»).
1.2. НРЦ «Оберіг» є у спільній власності територіальних громад Львівської області. Засновником НРЦ «Оберіг» є управління майном спільної власності Львівської обласної ради (далі – Засновник), яке діє від імені власника – Львівської обласної ради (далі – Власник). НРЦ «Оберіг» підпорядковується департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації (далі – Департамент), який здійснює галузеве управління НРЦ «Оберіг», визначає форму контролю за станом освітнього і корекційно-реабілітаційного процесів, здійснює матеріально-технічне забезпечення закладу.
1.3. НРЦ «Оберіг» у своїй діяльності керується Конвенцією ООН «Про права дитини», Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, Положенням «Про навчально-реабілітаційний центр» та Положенням «Про спеціальну школу», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №221, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють діяльність в галузі освіти, рішеннями Львівської обласної ради, розпорядженнями голови Львівської обласної державної адміністрації, наказами Засновника та Департаменту, даним Статутом.
НРЦ «Оберіг» діє на підставі установчих документів, що розробляються відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», Положення про навчально-реабілітаційний центр, рішень засновників, прийнятих у межах їх повноважень. Установчі документи центру затверджуються засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом.
1.4. НРЦ «Оберіг» є юридичною особою публічного права, права та обов’язки якої вона набуває з моменту її державної реєстрації. НРЦ «Оберіг» має самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в банківських установах, органах державної казначейської служби, ідентифікаційний номер, печатку зі своїм найменуванням, бланки і штампи з реквізитами, власну символіку, атрибутику та інші атрибути юридичної особи.
1.5. НРЦ «Оберіг» самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та власним Статутом, має право від свого імені укладати договори з юридичними, фізичними особами, набувати майнові та немайнові права, бути позивачем та відповідачем у судах.
1.6. НРЦ «Оберіг» несе відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах, передбачених чинним законодавством України, і не несе відповідальності за зобов’язаннями Власника та Засновника, так само як Власник і Засновник не несуть відповідальності за зобов’язаннями НРЦ «Оберіг».
1.7. НРЦ «Оберіг» є бюджетним неприбутковим закладом. Фінансування НРЦ «Оберіг» здійснюється з державного та місцевих бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України.
1.8. Додатковими джерелами фінансування НРЦ «Оберіг» є:
кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг;
благодійні внески, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб в установленому законодавством порядку.
Комунальні заклади мають право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності».
Надходження, отримані НРЦ «Оберіг» за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності закладу, передбаченої його установчими документами.
Бюджетні асигнування за рахунок державного та місцевих бюджетів, включаючи кошти освітніх субвенцій, кошти, отримані НРЦ «Оберіг» як плата за надання додаткових освітніх або інших послуг, а також кошти, отримані за рахунок інших додаткових джерел фінансування, не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевих бюджетів.
НРЦ «Оберіг» самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами.
1.9. Повне найменування: Комунальний заклад Львівської обласної ради Багатопрофільний Навчально-реабілітаційний центр “Оберіг”.
Скорочене найменування: НРЦ «Оберіг».
1.10. Юридична адреса: вул. Пекарська, 19, м. Львів, 79008, тел. (032)275-67-34, 276-02-54.
1.11. Код ЄДРПОУ 23887431.
1.12. НРЦ «Оберіг» здійснює обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
2. ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. Головною метою діяльності НРЦ «Оберіг» є забезпечення реалізації права на освіту та розвиток дітей з особливими освітніми потребами, їх інтеграції в суспільство шляхом здійснення комплексної медичної, психологічної, педагогічної реабілітації, здобуття освіти відповідного рівня, реалізації соціально-педагогічних ініціатив, спрямованих на створення нової практики загальної та спеціальної освіти.
2.2. Основними завданнями НРЦ «Оберіг» є:
2.2.1. забезпечення здобуття учнями (вихованцями) загальної середньої освіти на одному чи кількох її рівнях та/або дошкільної (за наявності дошкільного підрозділу) освіти з урахуванням їх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів відповідно до державних стандартів;
2.2.2. створення умов для здобуття освіти учнями (вихованцями) шляхом належного кадрового, матеріально-технічного забезпечення, забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби та можливості учнів (вихованців);
2.2.3. забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу учнів (вихованців), зокрема із складними порушеннями розвитку, з урахуванням їх стану здоров’я, індивідуальних особливостей;
2.2.4. надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) учням (вихованцям) центру та змінному контингенту;
2.2.5. забезпечення навчання учнів (вихованців) із складними порушеннями розвитку за допомогою найбільш прийнятних для них методів і способів спілкування в освітньому середовищі (просторі), що максимально сприяє засвоєнню знань і соціальному розвитку, використання в освітньому процесі допоміжних засобів для навчання, а також засобів альтернативної комунікації для дітей, які цього потребують, тощо;
2.2.6. викладання навчальних предметів (інтегрованих курсів) способами, що є найбільш прийнятними для учнів із складними порушеннями розвитку, у тому числі шляхом адаптації/модифікації змісту навчальних предметів (інтегрованих курсів), використання допоміжних засобів для навчання;
2.2.7. організація освітнього процесу, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях, визначених Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»;
2.2.8. сприяння набуттю ключових компетентностей учнями (вихованцями);
2.2.9. забезпечення здійснення реабілітаційних заходів для учнів (вихованців) центру, а також для змінного контингенту;
2.2.10. формування компетентностей для подальшого самостійного життя та соціалізації учнів (вихованців);
2.2.11. сприяння всебічному розвитку учнів (вихованців);
2.2.12. надання консультацій батькам (іншим законним представникам) учнів (вихованців) з метою забезпечення їх активної участі в освітньому процесі та соціалізації учнів (вихованців) і змінного контингенту.
3. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
3.1. НРЦ «Оберіг» несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
3.1.1. дотримання державних стандартів освіти;
3.1.2. безпечні умови освітньої діяльності;
3.1.3. дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами.
3.2. НРЦ «Оберіг» має право:
3.2.1. проходити у встановленому порядку атестацію;
3.2.2. користуватися пільгами, передбаченими державою;
3.2.3. визначати форми і засоби організації навчально-виховного та лікувального процесів за погодженням із Департаментом;
3.2.4. визначати варіативну частину робочого навчально плану;
3.2.5. визначати контингент та мережу класів;
3.2.6. в установленому порядку розробляти і впроваджувати власні навчальні та науково-методичні роботи з урахуванням державних стандартів;
3.2.7. спільно з вищими навчальними закладами, їх кафедрами або філіалами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
3.2.8. створювати структурні підрозділи, формувати штатний розпис, використовувати різні форми морального і матеріального заохочення в межах власного кошторису;
3.2.9. запрошувати на роботу фахівців, в тому числі і закордонних, на договірних (контрактних умовах)
3.2.10. мати власну бухгалтерію;
3.2.11. формувати штатний розпис;
3.2.12. використовувати різні форми морального і матеріального заохочення в межах кошторису;
3.2.13. отримувати кошти і матеріальні цінності від органів державного управління, юридичних і фізичних осіб та бути їх розпорядником;
3.2.14. залишати у своєму розпорядженні і використовувати кошти від господарської діяльності у порядку, визначеним законодавством України;
3.2.15. розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів, спрямовувати кошти власного розпорядження на благоустрій соціально-побутових об’єктів; створювати класи, групи денного перебування для дітей з іншими нозологіями, дошкільні відділення;
3.2.16. укладати з організаціями, установами, підприємствами та фізичними особами, в тому числі із закордонними, угоди, спрямовані на покращення матеріальної бази, побутових умов, харчування та оздоровлення;
3.2.17. розробляти освітні програми та на їх основі складати та затверджувати навчальний план;
3.2.18. здійснювати капітальне будівництво та реконструкцію, капітальний ремонт на основі договорів підряду чи господарським способом за погодженням з Власником;
3.2.19. надавати платні освітні послуги згідно із чинним законодавством України. Засновник НРЦ «Оберіг» має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
3.2.20. утворювати у своєму складі класи для дітей з іншими порушеннями за наявності відповідних умов та спеціалістів;
3.2.21. укладати угоди з батьками учнів (вихованців) або особами, що їх замінюють.
3.2.22. для учнів (вихованців), які за станом здоров’я можуть оволодіти професією певного кваліфікаційного рівня, за наявності відповідної матеріально-технічної бази, відкривати класи з поглибленою професійною орієнтацією.
3.2.23. проводити для педагогічних працівників закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, батьків (інших законних представників) семінари, тренінги, стажування, заходи з підвищення професійної майстерності тощо;
3.2.24. створювати можливості для проходження практики здобувачами фахової передвищої та вищої освіти відповідних спеціальностей.
- НРЦ «Оберіг» зобов’язаний:
3.3.1. реалізовувати положення Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
3.3.2. задовольняти потреби громадян відповідної території в здобутті загальної середньої освіти;
3.3.3. забезпечувати єдність навчання і виховання;
3.3.4. забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;
3.3.5. охороняти життя і здоров’я учнів (вихованців), педагогічних та інших працівників НРЦ «Оберіг»;
3.3.6. формувати в учнів (вихованців) засади здорового способу життя, гігієнічні навички, тощо;
3.3.7. додержуватися фінансової дисципліни, зберігати матеріально-технічну базу;
3.3.8. видавати документи про освіту встановленого зразка.
- СТРУКТУРА
4.1. Структура та штат НРЦ «Оберіг» визначаються згідно з чинним законодавством України в межах виділеного фінансування.
Чисельність загального контингенту учнів (вихованців) визначається щороку з урахуванням можливостей матеріальної бази НРЦ «Оберіг», з обов’язковим дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.
- НРЦ «Оберіг» є багатопрофільним центром, в тому числі з класами для дітей з розладами спектру аутизму у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення або порушеннями інтелектуального розвитку, синдромом Дауна, іншими складними порушеннями розвитку.
4.3. НРЦ «Оберіг» забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти на одному або на кількох рівнях освіти із загальним строком навчання 13 років:
початкова освіта – 1-4 класи;
базова середня освіта – 5-11 класи;
профільна середня освіта – 12 і 13 класи.
Вихованці, що були зараховані до дошкільного підрозділу (за наявності дошкільного підрозділу), можуть здобувати в ньому дошкільну освіту до семи (восьми) років.
4.4. Гранична наповнюваність класів для учнів з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку становить шість осіб. Клас або дошкільна група (за наявності дошкільного підрозділу) відкривається за умови наявності чотирьох учнів (вихованців) денної форми здобуття освіти. Допускається перевищення граничної наповнюваності класу на одну особу.
4.5. У НРЦ «Оберіг» в разі наявності відповідної матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення та відповідно до контингенту учнів (вихованців) можуть утворюватися відділення для дітей з особливими освітніми потребами, що не зумовлені складними порушеннями психофізичного розвитку: для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку забезпечує здобуття загальної середньої освіти на одному або двох рівнях освіти:
початкова освіта — 1 —4 класи;
базова середня освіта — 5—10(11) класи.
4.6. Для учнів (вихованців), які за станом здоров’я можуть оволодіти професією певного кваліфікаційного рівня, за наявності відповідної навчально-матеріальної бази відкриваються класи з поглибленою професійною орієнтацією. Зарахування учнів (вихованців) до таких класів здійснюється з урахуванням їх побажань (якщо їм не протипоказане навчання за певною спеціальністю) за заявою батьків або інших законних представників.
4.7. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у НРЦ «Оберіг» здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.
4.8. Мережа класів, їх наповнюваність та розподіл учнів (вихованців) одного року навчання між класами визначаються директором НРЦ «Оберіг» та оформлюються наказом за погодженням із Департаментом. У НРЦ «Оберіг» можуть бути утворені класи-комплекти. Початкова школа може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть бути об’єднані в один або в різні класи.
4.9. Класи НРЦ «Оберіг» комплектуються учнями (вихованцями) з однорідними порушеннями розвитку та типологічними особливостями психофізичного розвитку.
4.10. Для забезпечення перебування учнів (вихованців) у позаурочний час утворюються виховні групи. Наповнюваність виховних груп у НРЦ «Оберіг» відповідає наповнюваності класів, а дошкільних груп — нормативам, встановленим Міністерством освіти і науки України.
4.11. Для забезпечення корекційно-розвиткової роботи та реабілітаційних заходів на належному рівні в НРЦ «Оберіг» функціонує відділення корекційно-розвиткової роботи.
Діяльність відділення корекційно-розвиткової роботи НРЦ «Оберіг» спрямована на реабілітацію основного та вторинного порушень та профілактику супутніх захворювань.
4.12. НРЦ «Оберіг» може надавати послуги дітям з порушеннями розвитку, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти, та консультативні послуги батькам або іншим законним представникам дітей з порушеннями розвитку за їх заявою.
4.13. НРЦ «Оберіг» може надавати платні освітні та інші послуги у порядку, визначеному законодавством.
4.14. Учні (вихованці) можуть проживати в пансіоні НРЦ «Оберіг» (крім вихідних, святкових днів і канікул) у разі, коли перебування в дорозі в один бік перевищує одну годину або відсутнє пряме транспортне сполучення, або за протоколом реабілітації передбачено обмеження фізичного навантаження.
Рішення про влаштування дітей до пансіону НРЦ «Оберіг» затверджується наказом директора НРЦ «Оберіг».
Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, можуть проживати в пансіоні НРЦ «Оберіг» також у вихідні, святкові дні та під час канікул, крім дітей, які мають опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.
За заявою батьків або інших законних представників учня (вихованця) за погодженням із службою у справах дітей за місцем проживання учня (вихованця) його може бути влаштовано до пансіону НРЦ «Оберіг» на вихідні та святкові дні, крім канікул.
4.15. Для перебування учнів (вихованців) у НРЦ «Оберіг» на вихідні та святкові дні утворюються чергові групи. Рішення про утворення чергових груп затверджується наказом директора НРЦ «Оберіг».
Вихованці дошкільних груп НРЦ «Оберіг», крім дітей старшого дошкільного віку, не влаштовуються до пансіону НРЦ «Оберіг».
4.16. Утримання учнів (вихованців) в пансіоні НРЦ «Оберіг» здійснюється за рахунок Засновника та інших джерел, не заборонених законодавством. Учні (вихованці) з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувають в пансіоні НРЦ «Оберіг» на повному державному утриманні згідно з чинним законодавством України.
Умови і правила проживання та утримання учнів, зарахованих на навчання у пансіоні НРЦ «Оберіг» встановлюються Порядком проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 №1131.
4.18. НРЦ «Оберіг» може мати у своєму складі дошкільний підрозділ та інші структурні підрозділи.
Директор НРЦ «Оберіг» може ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів.
Структурний підрозділ діє відповідно до установчих документів НРЦ «Оберіг» та на підставі положення про нього, затвердженого директором НРЦ «Оберіг».
- ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ
5.1 Зарахування учнів (вихованців) до НРЦ «Оберіг», переведення до іншого закладу освіти та відрахування здійснюються відповідно до Порядку зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти, затвердженого наказом МОН України від 01.08.2018 №831 (далі – Порядок).
Зарахування до НРЦ «Оберіг» здійснюється відповідно до наказу директора НРЦ «Оберіг», що видається на підставі заяви про зарахування одного з батьків дитини або її законних представників повнолітньої особи, поданої особисто.
До заяви додаються:
копія свідоцтва про народження дитини;
довідка за формою первинної облікової документації №086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16.08.2010 №682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.09.2010 за №794/18089;
карта профілактичних щеплень, заповнена за формою первинної облікової документації №063/о «Карта профілактичних щеплень», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 10.01.2006 №1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08.06.2006 за №686/12560 (надається за умови відсутності медичних протипоказань до проведення профілактичних щеплень);
довідка від лікаря-педіатра або сімейного лікаря закладу охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, для дітей дошкільного віку;
висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
висновок лікарсько-консультативної комісії про встановлення дитині інвалідності (за наявності);
індивідуальна програма реабілітації особи (дитини) з інвалідністю (за наявності);
оригінал або копія відповідного документа про освіту (крім учнів першого і другого класів) за відповідний клас, документ, що підтверджує здобуття освіти;
висновок сурдолога або отоларинголога (для дітей з порушенням мовлення);
висновок психіатра (для осіб з порушеннями інтелектуального розвитку);
рішення органу опіки та піклування (для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування).
Забороняється вимагати надання будь-яких інших документів, не передбачених цим Порядком. Під час зарахування не допускається дискримінація за будь-якою ознакою, в тому числі за місцем проживання.
5.2. До 1 класу НРЦ «Оберіг» зараховуються, як правило, діти не молодші ніж 6 років, які потребують постійної додаткової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення їх права на освіту. Відповідно до особливостей розвитку та стану здоров’я особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.
5.3. Учні (вихованці), їх батьки та інші законні представники можуть обирати форму здобуття освіти відповідно до індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів дитини.
5.4. Здобуття загальної середньої освіти та отримання корекційно-розвиткових послуг у НРЦ «Оберіг» учнями (вихованцями) здійснюється безоплатно за рахунок державного та місцевих бюджетів, коштів Засновника, інших джерел, не заборонених законодавством. Учні (вихованці) НРЦ «Оберіг» з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувають на повному державному утриманні та користуються пільгами, встановленими законодавством для цієї категорії дітей.
5.5. Учні (вихованці) з числа дітей з інвалідністю користуються пільгами, встановленими законодавством для осіб з інвалідністю.
5.6. Режим роботи НРЦ «Оберіг» визначається відповідно до специфіки її функціонування з урахуванням психофізичних особливостей учнів (вихованців), вимог санітарного законодавства. Режим роботи схвалюється педагогічною радою та затверджується директором згідно вимог санітарного законодавства
5.7 Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою центру в межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей та затверджуються директором НРЦ «Оберіг».
Тривалість канікул протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.
5.8 Директор НРЦ «Оберіг» визначає режим роботи закладу відповідно до особливостей організації освітнього процесу з урахуванням психофізичних особливостей учнів (вихованців), вимог санітарного законодавства, забезпечення реалізації корекційно-розвиткового складника освітньої програми, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та реабілітаційних послуг (допомоги). Директор НРЦ «Оберіг» організовує роботу з персональними даними учнів (вихованців) та змінного контингенту у закладі та визначає працівника, відповідального за внесення інформації до системи автоматизованої роботи інклюзивно-ресурсних центрів, відповідно до наказу МОН від 02.11.2020 №1353.
5.9 Розклад уроків, психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять і реабілітаційних заходів складається з дотриманням педагогічних вимог та вимог санітарного законодавства з урахуванням індивідуальних особливостей учнів (вихованців), затверджується директором НРЦ «Оберіг» і не може призводити до перевантаження учнів (вихованців).
Для дітей дошкільного віку (за наявності дошкільного підрозділу) максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох занять. У різновікових групах тривалість занять необхідно диференціювати, орієнтуючись на вік кожної дитини. Під час занять необхідно проводити комплекс вправ з рухової активності. Тривалість перерв між заняттями для дітей дошкільного віку повинна становити не менше 10 хвилин.
5.10. Тривалість уроків у 1 класі становить 35 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин, у 5-10 (11) класах – 45 хвилин. При цьому періодичність проведення перерв під час уроків (фізкультхвилинки) та тривалість перерв між уроками схвалюється педагогічною радою відповідно до особливостей організації освітнього процесу та харчування і затверджується директором НРЦ «Оберіг».
Тривалість занять для дітей дошкільного віку (за наявності дошкільного підрозділу) визначається залежно від складності порушень з урахуванням нормативів, встановлених наказом МОН від 20.04.2015 №446, та триває: для дітей віком від одного до трьох років – не більше 10 хвилин; для дітей, що здобувають дошкільну освіту у молодшій групі, – не більше 15 хвилин; у середній – 20 хвилин; у старшій – 25 хвилин.
5.11. Батьки (інші законні представники) учнів можуть обирати форму здобуття освіти відповідно до індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
Організація навчання за індивідуальною формою здобуття освіти (педагогічним патронажем) здійснюється відповідно до Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 12.01.2016 №8.
Організація навчання за дистанційною формою здобуття освіти у НРЦ «Оберіг» здійснюється відповідно до Положення про дистанційне навчання, затвердженого наказом МОН від 25.04.2013 №466, з урахуванням особливих освітніх потреб, психофізичних особливостей та стану здоров’я учнів.
У разі здобуття освіти за індивідуальною чи дистанційною формою центр забезпечує створення умов для отримання учнями психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та реабілітаційних послуг (допомоги) та участі учнів у заходах центру.
5.12. Класи НРЦ «Оберіг» комплектуються учнями (вихованцями) з однорідними порушеннями розвитку та типологічними особливостями психофізичного розвитку.
5.13 Учні (вихованці) центру забезпечуються медичним обслуговуванням медичними працівниками у порядку, визначеному законодавством, зокрема за згодою одного з батьків (іншого законного представника) учня (вихованця).
Заклади охорони здоров’я за місцем розташування центру з урахуванням особливостей контингенту учнів (вихованців) та напряму (профілю) діяльності центру разом з органами управління освітою та органами охорони здоров’я забезпечують проведення щороку моніторингу стану їх здоров’я, здійснення лікувально-профілактичних заходів відповідно до Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2021 №31.
Педагогічні працівники центру зобов’язані володіти навичками з надання домедичної допомоги особам відповідно до професійного стандарту, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 23.12.2020 №2736.
Медичні працівники центру зобов’язані надавати учням (вихованцям) центру та змінному контингенту, які перебувають у невідкладному стані, медичну допомогу відповідно до Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2021 №31.
5.14. Відповідальність за організацію діяльності НРЦ «Оберіг», додержання вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм та організацію харчування учнів (вихованців) покладається на Засновника та директора НРЦ «Оберіг».
5.15. Харчування учнів (вихованців) у НРЦ «Оберіг» здійснюється відповідно до норм харчування, встановлених Кабінетом Міністрів України. Організація харчування здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Харчування у НРЦ «Оберіг» організовується з перервами 3,5-4 години між прийомами їжі:
п’ятиразове (сніданок, другий сніданок, обід, підвечірок, вечеря) – для учнів, які проживають у пансіоні;
триразове (другий сніданок, обід, підвечірок) – для учнів, які навчаються у центрі та перебувають у групі подовженого дня.
За потреби відповідно до структури навчального дня та за погодженням із Засновником директор НРЦ «Оберіг» може встановити для учнів, які навчаються у центрі та перебувають у групі подовженого дня, інший режим харчування, зокрема чотириразовий (другий сніданок, обід, підвечірок, вечеря) із забезпеченням перерв між прийомами їжі не більше трьох – чотирьох годин.
Для вихованців дошкільних груп (у разі наявності дошкільного підрозділу) режим харчування встановлюється згідно з вимогами до організації харчування вихованців закладів дошкільної освіти та установчими документами центру.
5.16. Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів (вихованців) покладається на органи охорони здоров’я.
5.17. НРЦ «Оберіг» забезпечується спортивним інвентарем та обладнанням, засобами навчання та іншим навчальним приладдям, іграшками та іграми, матеріалами для розвитку індивідуальних творчих здібностей учнів (вихованців), гурткової, секційної роботи, виробами медичного призначення, медикаментами, миючими та дезінфікуючими засобами, м’яким інвентарем, посудом, медичною апаратурою, технічним, навчальним та іншим реабілітаційним обладнанням. Матеріальне забезпечення освітнього та корекційно-розвиткового процесу здійснюється за рахунок Засновника (кошти державного та обласного бюджетів) та інших джерел, не заборонених законодавством. Забезпечення підручниками та навчальними посібниками учнів (вихованців) НРЦ «Оберіг» здійснюється відповідно до чинного законодавства.
5.18. Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу у класах для учнів із складними порушеннями розвитку забезпечує асистент вчителя та/або асистент вихователя групи подовженого дня, педагогічне навантаження яких на одну ставку становить 25 годин на тиждень.
Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для вихованців дошкільних груп (за наявності дошкільного підрозділу) забезпечує асистент вихователя, педагогічне навантаження якого на одну ставку становить 25 годин на тиждень.
В освітньому процесі соціальні потреби учнів (вихованців) та змінного контингенту може задовольняти асистент учня (дитини) – соціальний робітник, один із батьків (інших законних представників) учня (дитини) або уповноважена ними особа.
Засновник забезпечує підвезення учнів до місця навчання та у зворотному напрямку (до місця проживання) відповідно до законодавства, у тому числі Законів України «Про повну загальну середню освіту» та «Про освіту».
- ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
6.1. Освітній процес у НРЦ «Оберіг» спрямовується на розвиток особистості учня (вихованця) шляхом формування та застосування його компетентностей для подальшого самостійного життя, має корекційну, розвивальну, виховну та реабілітаційну спрямованість.
6.2. Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється на принципах забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку учнів (вихованців), їх особливих освітніх потреб.
6.3. Освітній процес для учнів у НРЦ «Оберіг» організовується за такими циклами відповідно до рівнів освіти:
перший цикл початкової освіти – адаптаційно-ігровий (перший і другий рік навчання);
другий цикл початкової освіти – основний (третій і четвертий рік навчання);
перший цикл базової середньої освіти – адаптаційний (п’ятий і шостий рік навчання);
другий цикл базової середньої освіти – базове предметне навчання (7-11 роки навчання);
перший цикл профільної середньої освіти – профільно-адаптаційний (12 рік навчання);
другий цикл профільної середньої освіти – профільний (13 рік навчання).
Домашні завдання учням на першому циклі початкової освіти (1 і 2 класи) відсутні. Письмові домашні завдання на другому циклі початкової освіти (3 і 4 класи) не є обов’язковими для виконання учнями.
Домашні завдання у 5-13 класах можуть задаватися учням з урахуванням особливостей їх психофізичного розвитку. Зміст, обсяг і форма виконання домашніх завдань визначаються педагогічними працівниками.
6.4. НРЦ «Оберіг» для забезпечення здобуття загальної середньої освіти розробляє та використовує освітню програму. За наявності дошкільного підрозділу освітня програма центру повинна передбачати виконання державного стандарту дошкільної освіти.
Освітня програма НРЦ «Оберіг» може бути розроблена на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами і затверджених відповідно до законодавства.
Рішення про використання НРЦ «Оберіг» освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою НРЦ «Оберіг».
Не можуть бути затверджені та використовуватися освітні програми, що не передбачають досягнення учнями результатів навчання, визначених державними стандартами.
6.5. Освітня програма НРЦ «Оберіг» в обов’язковому порядку повинна містити корекційно-розвитковий та виховний складники, що враховують специфіку розвитку та потреби учнів.
Спрямування здобуття учнями профільної середньої освіти визначається освітньою програмою НРЦ «Оберіг».
6.6. На основі визначеного в освітній програмі НРЦ «Оберіг» навчального плану педагогічна рада погоджує, а директор затверджує річний навчальний план (один або кілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором) освітніх компонентів, зокрема навчальних предметів (інтегрованих курсів), та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік).
6.7. У НРЦ «Оберіг» забезпечено викладання навчальних предметів (інтегрованих курсів) способами, що є найбільш прийнятними для учнів із складними порушеннями розвитку відповідного віку, у тому числі шляхом адаптації/модифікації змісту навчальних предметів (інтегрованих курсів).
6.8. Навчання учнів (вихованців) із складними порушеннями повинно здійснюватися за допомогою найбільш прийнятних для них методів і способів спілкування в освітньому середовищі (просторі) та максимально сприяти засвоєнню знань і соціальному розвитку, формування компететностей для подальшого самостійного життя.
Для учнів (вихованців) із розладами аутичного спектра використовуються засоби альтернативної комунікації та інші методи і способи, які забезпечують формування необхідних компетентностей для подальшого самостійного життя, розвитку комунікативних навичок.
6.9. Психологічне забезпечення освітнього процесу в НРЦ «Оберіг» здійснюється практичними психологами, соціально-педагогічний патронаж – соціальними педагогами.
6.10. У НРЦ «Оберіг» реалізується індивідуальна освітня траєкторія кожного учня (вихованця), що передбачає обов’язкове складення для кожного учня (вихованця) індивідуальної програми розвитку.
Індивідуальна програма розвитку для учнів складається на підставі висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого інклюзивно-ресурсним центром.
Індивідуальна програма розвитку для учнів повинна містити загальну інформацію про учня, інформацію про особливості та динаміку розвитку, особливості засвоєння освітньої програми (її окремих освітніх компонентів), потребу в індивідуальному навчальному плані, потребу в адаптації/модифікації змісту навчальних предметів (інтегрованих курсів), перелік психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та реабілітаційних послуг (допомоги), яких потребує учень.
У разі відвідування учнем реабілітаційної установи індивідуальна програма розвитку узгоджується з індивідуальним комплексним планом реабілітації (абілітації) в такій установі.
Індивідуальна програма розвитку для вихованців (за наявності дошкільного підрозділу) повинна містити: загальну інформацію про вихованця, інформацію про особливості та динаміку розвитку, особливості засвоєння освітньої програми, перелік психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та реабілітаційних послуг (допомоги), яких потребує вихованець.
Індивідуальна програма розвитку затверджується директором НРЦ «Оберіг», схвалюється педагогічною радою та підписується одним з батьків (іншим законним представником) учня (вихованця).
6.11. У разі коли учень не може досягти результатів навчання, визначених освітньою програмою НРЦ «Оберіг», за заявою одного з батьків (інших законних представників) учня центром розробляється індивідуальний навчальний план, що визначає відмінну послідовність, форму і темп засвоєння освітніх компонентів освітньої програми.
Індивідуальний навчальний план розробляється педагогічними працівниками НРЦ «Оберіг» у взаємодії з одним з батьків (іншим законним представником), схвалюється педагогічною радою центру, затверджується директором та підписується одним з батьків (іншим законним представником) учня.
Індивідуальний навчальний план повинен забезпечувати засвоєння учнем відповідної освітньої програми НРЦ «Оберіг» із збереженням корекційно-розвиткового складника та передбачати його участь у заходах центру.
6.12. У НРЦ «Оберіг» створюються групи подовженого дня з метою:
виконання освітньої програми центру, що містить корекційно-розвитковий та виховний складники;
організації навчальної, виховної та пізнавальної діяльності учнів;
забезпечення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги);
забезпечення реабілітаційних послуг (допомоги);
надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань;
формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для подальшого самостійного життя;
забезпечення виконання індивідуальної програми розвитку та індивідуального навчального плану (за наявності);
організації дозвілля учнів.
6.13. Освітній процес у групах подовженого дня організовується з урахуванням освітньої програми центру вихователями.
6.14. У НРЦ «Оберіг» створені умови для організації денного відпочинку (сну) в групі подовженого дня для учнів першого класу та інших учнів, які цього потребують.
6.15. Режим роботи групи подовженого дня та організація освітнього процесу в ній повинні відповідати державним санітарним нормам.
Режим роботи групи подовженого дня центру повинен передбачати:
психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття;
реабілітаційні заходи;
виконання домашніх завдань (за наявності);
організацію прийому їжі тривалістю не менш як 30 хвилин;
прогулянки на відкритому повітрі;
проведення виховних та культурно-просвітницьких заходів;
проведення спортивно-оздоровчих занять;
денний відпочинок (сон) для учнів першого класу та учнів, які цього потребують.
6.16. Учні НРЦ «Оберіг» можуть перебувати в групі подовженого дня не більше шести годин на день.
На підставі заяви одного з батьків (іншого законного представника) уповноваженим ним особам дозволяється забирати учнів у будь-який час. Для таких учнів повинно бути забезпечено надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (занять) і реабілітаційних послуг (заходів) з метою виконання індивідуальної програми розвитку та індивідуальної програми реабілітації.
6.17. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу в НРЦ «Оберіг» і ґрунтується на принципах, визначених Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та «Про повну загальну середню освіту».
6.18. У НРЦ «Оберіг» спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу створюється безпечне освітнє середовище відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», єдність навчання, виховання і розвитку учнів.
Для забезпечення всебічного розвитку учнів (вихованців) з урахуванням їх індивідуальних особливостей створюються відповідно до законодавства гуртки за інтересами, спортивні секції, залучаються заклади позашкільної освіти.
6.19. Виховання здійснюється педагогічними працівниками, у тому числі вихователями, відповідно до освітньої програми, режиму роботи НРЦ «Оберіг» та спрямовується на всебічний розвиток учня (вихованця).
6.20. У НРЦ «Оберіг» здійснюється психолого-педагогічний супровід кожного учня (вихованця). З цією метою педагогічні та медичні працівники здійснюють спостереження за учнями (вихованцями). Результати спостережень обговорюються на засіданнях психолого-педагогічного консиліуму з метою уточнення змісту, форм і методів навчання, застосування індивідуального підходу до учня (вихованця).
6.21. Психолого-педагогічний консиліум є консультативно-дорадчим органом НРЦ «Оберіг», утворюється директором НРЦ «Оберіг» та діє на підставі установчих документів центру.
До складу психолого-педагогічного консиліуму входять директор НРЦ «Оберіг» або його заступник (голова), який відповідає за організацію освітнього процесу, медичний працівник, який входить до штату центру або закладу охорони здоров’я за напрямом (профілем) діяльності центру, вчителі, які здобули вищу освіту за спеціальностями «Спеціальна освіта» (для осіб, які здобували вищу освіту до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 №266 «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти», за спеціальностями «Дефектологія», «Корекційна освіта (за нозологіями)»), інші педагогічні працівники центру. До роботи психолого-педагогічного консиліуму можуть бути залучені інші фахівці. На першому засіданні психолого-педагогічного консиліуму обирається секретар консиліуму.
6.22. Основними функціями психолого-педагогічного консиліуму є:
6.22.1. забезпечення психолого-педагогічного супроводу учнів (вихованців) центру;
6.22.2. поглиблене вивчення розвитку та успіхів учнів (вихованців) в опануванні освітньої програми, виконанні індивідуальної програми розвитку та індивідуальної програми реабілітації та складення індивідуальної програми розвитку та індивідуального навчального плану (за потреби);
6.22.3. проведення моніторингу динаміки розвитку учнів (вихованців) та результатів психолого-педагогічної, корекційно-розвиткової та реабілітаційної допомоги;
6.22.4. розроблення рекомендацій щодо особливостей організації освітнього процесу відповідно до особливостей психофізичного розвитку учнів (вихованців), а також визначення індивідуальної освітньої траєкторії;
6.22.5. надання консультаційної допомоги батькам (іншим законним представникам) учня (вихованця), педагогічним працівникам;
6.22.6. надання за запитом консультаційної допомоги з питань організації навчання дітей з особливими освітніми потребами, зокрема із складними порушеннями розвитку, які здобувають освіту в закладах дошкільної та загальної середньої освіти;
6.22.7. складення індивідуальної програми розвитку та надання рекомендацій змінному контингенту та консультацій їх батькам (іншим законним представникам).
6.23. Рішення психолого-педагогічного консиліуму фіксуються в протоколі засідання та ухвалюються більшістю голосів членів консиліуму. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови психолого-педагогічного консиліуму. Засідання психолого-педагогічного консиліуму проводяться в разі потреби, але не рідше ніж двічі на рік.
Для прийняття рішення щодо індивідуальної освітньої траєкторії учня залучаються його батьки (інші законні представники).
6.24. Оцінювання результатів навчання учнів НРЦ «Оберіг» здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності). За потреби здійснюється адаптація/модифікація проведення процедур оцінювання з урахуванням особливостей учнів.
6.25. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації. Учні центру можуть бути звільнені від проходження атестації за заявою одного з батьків (інших законних представників) відповідно до законодавства.
Облік оцінювання результатів навчання учнів протягом навчального року ведеться у класних журналах. Результати навчання за рік зазначаються в особових справах учнів.
6.26. Учні, які завершили здобуття певного рівня загальної середньої освіти, отримують відповідний документ про освіту в установленому законодавством порядку.
- ОСОБЛИВОСТІ НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ (ДОПОМОГИ)
7.1. У НРЦ «Оберіг» забезпечується психолого-педагогічний супровід, надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога). Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога) надаються в індивідуальній або груповій формі у вигляді занять та проводяться педагогічними працівниками центру:
протягом дня (для вихованців дошкільних груп (у разі наявності дошкільного підрозділу) та для змінного контингенту);
у другій половині дня (для учнів центру, крім занять в індивідуальній формі або коли проведення таких занять у першій половині дня передбачено освітньою програмою та/або медичними приписами закладів охорони здоров’я).
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття проводяться відповідно до індивідуальної програми розвитку (за умови наявності відповідних ресурсів) та узгоджуються з реабілітаційними заходами, що надаються учням (вихованцям) в реабілітаційному відділенні центру, та не повинні призводити до перевантаження учнів (вихованців).
7.2. Для проведення занять у груповій формі створюються міжкласні групи. У групі повинно бути не менше двох та не більше шести осіб.
Формування таких міжкласних груп здійснюється відповідно до індивідуальних програм розвитку учнів та на підставі поданих документів для змінного контингенту.
Індивідуальні заняття здійснюються відповідно до індивідуальних програм розвитку учнів або на підставі поданих документів для змінного контингенту протягом дня.
7.3. У НРЦ «Оберіг» проводяться заняття з: лікувальної фізкультури; ритміки; логоритміки; розвитку мовлення (формування всіх компонентів мовлення, особливо лексико-граматичної складової мовлення та ознайомлення з довкіллям); корекції розвитку; корекції мовлення; соціально-побутового орієнтування; орієнтування у просторі; розвитку слухового, зорового, тактильного сприймання; використання засобів та прийомів з альтернативної комунікації; корекції та розвитку психофізичних функцій (використання елементів: кінезіотерапії, анімалотерапії (іпо-, каніс-, феліно-, орніто-), арт-терапії (ізо-, драмо-, казко-, музико-, кіно-, піско-, ігро-, мульт-, фото-, кольоро-, пластилінової, танцювальної терапії, психогімнастики), працетерапії, ерготерапії, ароматерапії, Монтессорі-терапії) тощо.
7.4. У НРЦ «Оберіг» особлива увага приділяється формуванню в учнів (вихованців) компетентностей для самостійного життя, у тому числі соціально-побутового орієнтування, поліпшення рухових, психічних, комунікативних і мовленнєвих функцій, засвоєння правил суспільної поведінки, формування самоствердження і належної самооцінки особою своїх можливостей; забезпеченню психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги відповідно до індивідуальної програми розвитку, у тому числі для учнів (вихованців) з інтелектуальними порушеннями у поєднанні з іншими порушеннями – розвитку навичок самообслуговування і соціальної адаптації, когнітивних функцій, мовлення, формуванню життєвих компетентностей, забезпеченню необхідної психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги.
7.5. Реабілітаційне відділення НРЦ «Оберіг»
7.5.1. Реабілітаційне відділення НРЦ «Оберіг» забезпечує здійснення заходів психолого-педагогічної та соціально-побутової реабілітації (адаптації), а також реабілітаційних заходів.
Психолого-педагогічна реабілітація та соціально-побутова реабілітація (адаптація) передбачає запровадження комплексу заходів, що створюють передумови для оволодіння учнями (вихованцями) системою знань та компетентностей, застосування яких сприятиме подальшому розвитку особистості (підвищення освітнього рівня, здатність до самостійного проживання та трудової діяльності (у разі можливості), організації побуту, адекватного планування самостійного життя).
7.5.2. Реабілітаційні заходи учням (вихованцям) НРЦ «Оберіг» надаються відповідно до індивідуальної програми реабілітації та узгоджуються з індивідуальною програмою розвитку.
Реабілітаційні заходи змінному контингенту надаються відповідно до індивідуальної програми реабілітації або індивідуальної програми розвитку або рекомендацій закладів охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, щодо реабілітаційних заходів.
7.5.3. Реабілітаційні заходи передбачають:
заняття з профільними спеціалістами з реабілітації, зокрема вчителем-логопедом, спеціальним (корекційним) педагогом (вчителем-дефектологом), вчителем-реабілітологом, практичним психологом;
заходи з фізичної терапії/фізкультури, фізичної реабілітації, заходи з фізичним терапевтом, ерготерапевтом тощо або з профільними лікарями, які введені до штату центру або закладів охорони здоров’я;
послуги з комплексної реабілітації (абілітації), у тому числі фізичну терапію, лікувальну фізкультуру, масаж загальний, механотерапію за потребою (локомоторну терапію, мотомедтерапію), логопедичну корекцію, психологічну корекцію, педагогічну корекцію, соціальну адаптацію тощо.
7.5.4. Реабілітаційне відділення за наявності обладнання, персоналу та матеріально-технічної бази може забезпечувати, у тому числі:
ранню реабілітацію дітей (до семи років);
фізичну реабілітацію;
соціальну реабілітацію (абілітацію);
трудову реабілітацію для дітей із складними порушеннями розвитку;
фізкультурно-спортивну реабілітацію.
7.5.5. Реабілітаційне відділення НРЦ «Оберіг» може надавати послуги на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності, у тому числі ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 №285.
7.6. Надання послуг змінному контингенту НРЦ «Оберіг»
7.6.1. Змінному контингенту в НРЦ «Оберіг» можуть надаються психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові та реабілітаційні послуги (допомога), зокрема:
особам з особливими освітніми потребами, які мають висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, виданий інклюзивно-ресурсним центром, та не отримують за місцем навчання таких послуг за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, про що повинна бути надана довідка закладу освіти, у якому вони навчаються;
дітям дошкільного віку з особливими освітніми потребами, які мають висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, виданий інклюзивно-ресурсним центром, але не почали навчання в закладах дошкільної освіти;
особам з інвалідністю, які потребують реабілітаційних послуг (допомоги) та не отримують їх в інших закладах чи установах освіти, про що повинна бути надана довідка закладу освіти, у якому навчаються такі діти.
Для надання послуг (допомоги) змінному контингенту до НРЦ «Оберіг» подаються копії таких документів:
свідоцтва про народження або паспорт громадянина Украйни (під час подання копії пред’являється оригінал);
довідки учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду № 086-1/о;
картки профілактичних щеплень (форма № 063/о);
довідки від лікаря-педіатра або сімейного лікаря закладу охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, для дітей дошкільного віку;
висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого інклюзивно-ресурсним центром (за наявності);
індивідуальної програми розвитку, складеної в закладі освіти, де дитина здобуває освіту (за наявності);
індивідуальної програми реабілітації (за наявності).
Психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові та реабілітаційні послуги (допомога) не надаються особам, які не можуть відвідувати заклад освіти за очною формою освіти за станом здоров’я, що підтверджується довідками.
7.6.2. Під час встановлення карантину та запровадження протиепідемічних обмежувальних заходів відвідування центру змінним контингентом припиняється, крім занять чи заходів, що проводяться індивідуально.
7.6.3. Облік змінного контингенту ведеться директором НРЦ «Оберіг» (або уповноваженою ним особою) через систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.
- МАЙНО ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
8.1. Матеріально-технічна база НРЦ «Оберіг» включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші цінності, вартість яких відображена у балансі.
8.2. Майно, закріплене за комунальним НРЦ «Оберіг», належить йому на правах оперативного управління та не може бути вилучене, якщо інше не передбачено законодавством.
8.3. Використання матеріально-технічної бази та провадження фінансово-господарської діяльності НРЦ «Оберіг» здійснюється відповідно до законодавства.
8.4. Будівлі, споруди та приміщення НРЦ «Оберіг» повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами з метою забезпечення безбар’єрності, доступності та інклюзії.
8.5. НРЦ «Оберіг» має навчальний корпус з обладнаними кабінетами, класами, залами, майстернями, бібліотекою, спортивним залом та майданчиком, приміщення та обладнання для організації освітнього процесу, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та реабілітаційних послуг, позакласної тощо.
НРЦ «Оберіг» має спальний корпус (блок) із спальними та іншими кімнатами для відпочинку і дозвілля з умовами, наближеними до сімейних.
8.6. Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у НРЦ «Оберіг» утворене відділення корекційно-розвиткової роботи, яке складається з таких обладнаних приміщень:
логопедичного кабінету;
кабінету для проведення групових занять з ритміки (логоритміки);
кабінету з лікувальної фізичної культури, масажу і вправ на тренажерах;
спортивний зал та спортивний майданчик;
кабінету для занять із соціально-побутового орієнтування;
навчально-виробничих майстерень;
кабінетів психологічного розвантаження;
терапевтичного, стоматологічного, процедурного кабінетів;
кабінету психологічної корекції для проведення психологічного консультування та діагностування і занять з розвитку;
кабінету сенсорно-моторної реабілітації.
НРЦ «Оберіг» може мати інші кабінети та приміщення відповідно до потреб учнів (вихованців) та освітнього реабілітаційного процесів.
8.8. Учні (вихованці) забезпечуються спортивним інвентарем та обладнанням, засобами навчання та іншим навчальним приладдям, іграшками та іграми, матеріалами для розвитку індивідуальних творчих здібностей учнів (вихованців), гурткової, секційної роботи, технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення відповідно до встановлених норм.
8.9. Засновник, у разі потреби, забезпечує щоденне підвезення учнів (вихованців) до НРЦ «Оберіг» та у зворотному напрямку.
8.10. НРЦ «Оберіг» за погодженням із Засновником та управлінням має право здавати в оренду будинки, споруди, окремі приміщення, що знаходяться на балансі НРЦ «Оберіг», але не є у спільній власності територіальних громад області. Будинки, споруди, окремі приміщення, які є у спільній власності територіальних громад області передаються в оренду в порядку, визначеному рішенням Львівської обласної ради.
- УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
9.1. Учасниками освітнього та реабілітаційного процесів НРЦ «Оберіг» є:
учні (вихованці);
керівники;
педагогічні працівники;
медичні працівники;
інші спеціалісти;
батьки або особи, які їх замінюють.
9.2. Статус учасників освітнього та реабілітаційного процесів, їхні права та обов’язки визначаються чинним законодавством України, Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку.
9.3. Учні (вихованці) мають право:
користуватися навчально-матеріальною, культурно-спортивною і побутовою базою НРЦ «Оберіг»;
брати участь у конкурсах, виставах, олімпіадах, предметних гуртках, спортивних секціях;
вносити пропозиції щодо поліпшення умов життя, відпочинку і навчання в НРЦ «Оберіг»;
відвідувати у вихідні дні батьків та осіб, що їх замінюють, за їх місцем проживання;
на захист від будь-яких форм експлуатації, психологічного і фізичного насилля від дій адміністрації, педагогічних та інших працівників, які порушують права або принижують честь і гідність учнів (вихованців);
обирати профілі, форми навчання, індивідуальні програми, позакласні заняття;
отримувати медичну допомогу згідно з чинним законодавством України;
мати повноцінне та якісне харчування;
мати безпечні, нешкідливі умови проживання, виховання, навчання та праці.
9.4. Учні (вихованці) зобов’язані:
виконувати вимоги Статуту, дотримуватись Правил внутрішнього трудового розпорядку НРЦ «Оберіг»;
систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками, підвищувати свій загальнокультурний рівень;
бережно ставитися до майна НРЦ «Оберіг»;
дбати про власну гігієну та охайну зовнішність.
9.5. Педагогічним працівником НРЦ «Оберіг» може бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах системи загальної середньої освіти.
9.6. Педагогічні працівники мають право на:
захист професійної честі та гідності;
участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;
проведення науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи відповідно до нормативних документів;
вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення педагогічної ініціативи;
участь в роботі органів громадського самоврядування НРЦ «Оберіг»;
підвищення кваліфікації, проходження сертифікації, перепідготовку, вільний вибір змісту програм, форм навчання, організацій і установ, які здійснюють підвищення кваліфікації і перепідготовку згідно чинного законодавства України;
відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.
9.7. Педагогічні працівники зобов’язані:
виконувати Статут НРЦ «Оберіг», Правила внутрішнього трудового розпорядку, умови трудового договору;
забезпечувати умови для засвоєння учнями навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог, сприяти розвиткові здібностей учнів, компенсації їх психофізичних порушень та трудової адаптації;
настановленням та особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі, правди, справедливості, патріотизму, доброти та працелюбності;
виховувати повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, бережливе ставлення до навколишнього середовища;
дотримуватись педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
дотримуватись академічної доброчесності;
захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам;
постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
виконувати накази та розпорядження директора НРЦ «Оберіг»;
брати участь в роботі педагогічної ради.
9.8. У НРЦ «Оберіг» обов’язково проводиться атестація педагогічних та медичних працівників.
9.9. Педагогічні працівники, які не відповідають займаній посаді за результатами атестації або систематично порушують Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку, не виконують посадові обов’язки, умови трудового договору, звільняються з роботи згідно з чинним законодавством України.
9.10. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, є учасниками освітнього та реабілітаційного процесів з моменту зарахування їхніх дітей до НРЦ «Оберіг».
9.11. Батьки та особи, які їх замінюють мають право:
отримувати інформацію про психолого-педагогічні, медичні та соціологічні заходи у НРЦ «Оберіг» та надавати згоду на участь в них дитини;
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування НРЦ «Оберіг»;
звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;
захищати законні інтереси дітей;
здійснювати індивідуальний супровід дитини з особливими освітніми потребами під час її перебування у НРЦ «Оберіг».
9.12. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов’язані:
забезпечувати умови для здобуття дитиною загальної середньої освіти відповідного рівня за будь-якою формою навчання;
постійно дбати про фізичне та психічне здоров’я дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього та реабілітаційного процесів;
виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України.
- Інші права та обов’язки батьків та осіб, які їх замінюють, визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом.
- У разі невиконання батьками своїх обов’язків, передбачених законодавством України, НРЦ «Оберіг» може виступити позивачем до суду з питань позбавлення їх батьківських прав.
- ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
10.1. Управління НРЦ «Оберіг» у межах повноважень, визначених законодавством та його установчими документами, здійснюють:
Засновник;
Уповноважений орган;
Департамент
Директор НРЦ «Оберіг»;
Колегіальний орган управління (педагогічна рада);
Колегіальний орган громадського самоврядування;
Інші органи, передбачені законодавством, та/або установчими документами.
10.2. До компетенції Львівської обласної ради, як Засновника, належить:
визначення основних напрямів діяльності НРЦ «Оберіг», зміна типу закладу;
відчуження нерухомого майна;
ухвалення рішення про припинення в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділ, перетворення) чи ліквідації НРЦ «Оберіг»;
ухвалення інших рішень, що віднесенні до компетенції Львівської обласної ради.
10.3. До компетенції Управління майном спільної власності Львівської обласної ради, як Уповноваженого органу засновника належить:
затвердження установчих документів НРЦ «Оберіг», їх нової редакції та змін до них за погодженням з Департаментом;
здійснення контролю за дотриманням установчих документів НРЦ «Оберіг»;
рішення про проведення конкурсу на посаду директора НРЦ «Оберіг»;
організація і проведення конкурсного відбору на посаду директора НРЦ «Оберіг»;
призначення на посаду директора НРЦ «Оберіг» за погодженням Департаменту;
укладання строкового трудового договіру (контракту) з директором НРЦ, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами НРЦ;
звільнення директора НРЦ «Оберіг», якщо звільнення відбувається за ініціативою директора або у випадку закінчення строку дії контракту;
розірвання трудового договору (контракту) з директором НРЦ «Оберіг» за умов, які передбачені укладеним контрактом за попереднім погодженням Департаменту;
призначення та звільнення виконувача обов’язків директора НРЦ «Оберіг» за поданням Департаменту;
надання директору НРЦ «Оберіг» відпусток та оформлення відряджень, за попереднім погодженням Департаменту;
накладення на директора НРЦ «Оберіг» дисциплінарних чи матеріальних стягнень за поданням Департаменту у випадках: порушення умов трудового договору (контракту), виявлення органами державного контролю порушень норм чинного законодавства;
затвердження організаційної структури і штатного розпису НРЦ «Оберіг» за погодженням з Департаментом;
погодження кошторису НРЦ «Оберіг»;
здійснення контролю за використанням майна НРЦ «Оберіг»;
вирішення питань, пов’язаних з користуванням земельною ділянкою НРЦ «Оберіг» або її частиною, відповідно до вимог чинного законодавства України;
забезпечення створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
реалізація інших прав, передбачених законодавством та установчими документами НРЦ «Оберіг».
10.4. Засновник (або уповноважений ним орган) зобов’язаний:
Забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази НРЦ «Оберіг» на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
у разі реорганізації чи ліквідації НРЦ «Оберіг» забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
забезпечити відповідно до законодавства створення в НРЦ «Оберіг» безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
10.5. Галузеве управління діяльністю НРЦ «Оберіг» здійснює Департамент освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, до компетенції якого належить:
створення умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну;
забезпечення контролю за реалізацією державної політики в галузі освіти, дотриманням нормативів професійної діяльності, галузевих стандартів;
здійснення організаційного і методичного керівництва роботою НРЦ «Оберіг» з питань основної діяльності;
погодження статуту НРЦ «Оберіг» та внесення змін до нього;
забезпечення контролю за виконанням актів законодавства в галузі освіти, трудового законодавства, дотримання нормативів професійної діяльності, галузевих стандартів;
погодження організаційної структури і штатного розпису НРЦ «Оберіг»;
виконання функцій головного розпорядника коштів, здійснення фінансування НРЦ «Оберіг», включення до державних та регіональних цільових програм розвитку закладу освіти;
здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю;
затвердження кошторису НРЦ «Оберіг»;
контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних і трудових ресурсів, цільового й ефективного використання бюджетних коштів;
контроль за організацією первинного обліку в НРЦ «Оберіг», утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;
контроль роботи НРЦ «Оберіг» з питань охорони праці, безпеки руху, протипожежного захисту;
сприяння розвитку міжнародного співробітництва НРЦ «Оберіг»;
забезпечення підготовки до проведення перевірки дотримання ліцензійних вимог;
погодження накладення на директора НРЦ «Оберіг» дисциплінарних стягнень за порушення трудової дисципліни;
погодження застосування заходів заохочення до директора НРЦ «Оберіг»;
підвищення кваліфікації керівництва та педагогічних працівників;
проведення атестації педагогічних працівників атестаційною комісією;
забезпечення навчально-методичними посібниками, програмами, підручниками тощо;
сприяння участі НРЦ «Оберіг» в конкурсах, зокрема, на здобуття грантів у різних сферах діяльності закладу освіти;
здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України, та рішенням Засновника щодо галузевого управління НРЦ «Оберіг».
10.6. Керівництво НРЦ «Оберіг» здійснює директор, який призначається Засновником за результатами конкурсу, проведеного в порядку, визначеному Законом України «Про повну загальну середню освіту» та рішенням Львівської обласної ради.
На посаду директора обирається особа, яка має вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія») стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
10.7. Директор НРЦ «Оберіг»:
10.7.1. призначає та звільняє працівників НРЦ «Оберіг»;
10.7.2. несе повну відповідальність за результати роботи НРЦ «Оберіг»;
10.7.3. діє в межах своєї компетенції, відповідно до законодавства України, цього Статуту, посадової інструкції;
10.7.4. відповідає за реалізацію Державного стандарту повної загальної середньої освіти у НРЦ «Оберіг», забезпечує раціональний підбір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
10.7.5. забезпечує реалізацію державної освітньої політики;
10.7.6. розпоряджається майном і коштами, укладає угоди, відкриває рахунки в установах банків та державної казначейської служби;
10.7.7. здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
10.7.8. видає в межах своєї компетенції накази, обов’язкові для всіх учасників освітнього процесу;
10.7.9. організовує освітній, лікувальний процес та здійснює контроль за їх реалізацією, відповідає за якість і ефективність роботи педагогів, створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі;
10.7.10. розробляє і затверджує Антикорупційну програму НРЦ «Оберіг» на термін його перебування на посаді;
10.7.11. призначає уповноважену особу з питань запобігання корупції;
10.7.12. застосовує до працівника НРЦ «Оберіг», який вчинив корупційне правопорушення (підтверджене рушенням суду) стягнення відповідно до чинного законодавства України;
10.7.13. за погодженням з профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку;
10.7.14. відповідає за правильну організацію освітнього процесу, виховання, корекції порушень розвитку, оздоровлення, відновлювального лікування, спрямованих на максимальну корекцію недоліків психофізичного розвитку учнів, їх соціальної адаптації;
10.7.15. відповідає за прийом дітей згідно з медичними показами та видами порушень психофізичного розвитку, правильне комплектування класів та формування мережі класів (груп);
10.7.16. створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання, виховання і реабілітації;
10.8. Вищим органом громадського самоврядування НРЦ є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менше одного разу на рік. Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини працівників НРЦ «Оберіг». Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх на зборах. Право скликати збори мають директор НРЦ «Оберіг», учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, Засновник та Департамент.
Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються цим Статутом і колективним договором.
До компетенції загальних зборів (конференції) належить:
затвердження основних напрямків вдосконалення діяльності НРЦ «Оберіг»;
розгляд найважливіших питання життєдіяльності НРЦ «Оберіг»;
заслуховування звіту директора НРЦ «Оберіг» про його роботу та надання оцінки за виконану роботу;
розгляд інших важливих питань діяльності НРЦ «Оберіг», передбачених чинним законодавством України.
10.9. У НРЦ «Оберіг» створюється постійно діючий колегіальний орган – педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор НРЦ «Оберіг».
10.10. Педагогічна рада НРЦ «Оберіг»:
планує роботу закладу;
схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу до її повноважень.
Усі педагогічні та медичні працівники беруть участь у засіданнях педагогічної ради. Рішення педагогічної ради підписуються її головою та секретарем та вводяться в дію наказом директора НРЦ «Оберіг». Засідання педагогічної ради проводяться у разі потреби, але не рідше ніж чотири рази на рік.
10.11. У НРЦ «Оберіг» можуть створюватись громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
10.12. З інструктивно-методичною метою у НРЦ «Оберіг» проводяться медичні, педагогічні, психологічні конференції та семінари.
10.13. Права та обов’язки працівників НРЦ «Оберіг» визначаються посадовими інструкціями та інструкціями з охорони праці, які розробляються відповідно до Типових кваліфікаційних характеристик із врахуванням умов роботи НРЦ «Оберіг».
- МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
11.1. НРЦ «Оберіг» відповідно до чинного законодавства має право укладати угоди і договори про співпрацю, встановлювати прямі зв’язки з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, відомствами, фондами, товариствами, окремими громадянами як на території України, так і за її межами.
11.2. НРЦ «Оберіг» за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право налагоджувати прямі міжнародні зв’язки на основі самостійно укладених угод про обмін педагогічними працівниками та вихованцями.
11.3. НРЦ «Оберіг» має право здійснювати міжнародне співробітництво, в установленому порядку може укладати угоди з іноземними фізичними і юридичними особами за погодженням з Департаментом, відкривати валютні рахунки.
- КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ, ОБЛІК І ЗВІТНІСТЬ
12.1. Контроль за діяльністю НРЦ «Оберіг» здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти. Державний контроль здійснюється органами державної влади відповідно до їх повноважень.
12.2. НРЦ «Оберіг» здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, веде статистичну і фінансову звітність. Порядок ведення бухгалтерського обліку, статистичної та фінансової звітності визначається чинним законодавством України.
12.3. Діловодство НРЦ «Оберіг» організовується відповідно до встановлених Міністерством освіти і науки України вимог. Звітність НРЦ «Оберіг» здійснюється відповідно до вимог державної статистики.
12.4. НРЦ «Оберіг» несе відповідальність за своєчасне і достовірне подання передбачених форм звітності відповідним органам державної влади.
12.5. Контроль за фінансово-господарською діяльністю НРЦ «Оберіг» здійснюють відповідні органи державної влади у межах та в порядку, визначеному чинним законодавством України.
12.6. НРЦ «Оберіг» подає Засновнику, за його вимогою, бухгалтерський звіт та іншу документацію, яка стосується фінансово-господарської діяльності НРЦ «Оберіг».
12.7. Власник, Засновник та Департамент мають право здійснювати контроль фінансово-господарської діяльності НРЦ «Оберіг». НРЦ «Оберіг» подає Департаментові за його вимогою бухгалтерський звіт та іншу документацію, яка стосується фінансово-господарської діяльності.
12.8. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».
Інституційний аудит НРЦ «Оберіг», є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.
- РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ
13.1. Припинення діяльності (приєднання, злиття, поділ, перетворення чи ліквідація) НРЦ «Оберіг» здійснюється за рішенням Власника та наказів Засновника і Департаменту в порядку, передбаченому чинним законодавством України. Перейменування закладу здійснюється за рішенням Засновника за погодженням з Департаментом.
13.2. При реорганізації та ліквідації НРЦ «Оберіг» працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до Кодексу законів про працю України.
13.3. Власник, прийнявши рішення про припинення діяльності НРЦ «Оберіг», своїм рішенням призначає комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлює порядок і строки припинення діяльності НРЦ «Оберіг».
13.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності НРЦ «Оберіг» може бути покладено на орган управління закладом освіти.
13.5. З моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами НРЦ «Оберіг». Комісія виступає в суді від імені НРЦ «Оберіг».
13.6. НРЦ «Оберіг» вважається реорганізованою чи ліквідованою з моменту внесення відповідного запису до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України.
13.7. У разі реорганізації НРЦ «Оберіг» майно, права та обов’язки переходять до правонаступників в межах та в порядку, визначених чинним законодавством України.
13.8. У разі припинення НРЦ «Оберіг» в результаті ліквідації, усі його активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу обласного бюджету.