Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
В НРЦ створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, а саме:
1. Фізична доступність
- Безбар’єрне середовище: пандуси, поручні.
- Навчальні кабінети з вільним доступом для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.
2. Інформаційна доступність
- Наявність інформації у доступному форматі: візуальні матеріали.
- Інформування батьків та учнів з ООП про права, можливості, графіки занять, умови навчання.
3. Психолого-педагогічний супровід
- Робота команди психолого-педагогічного супроводу: дефектолог, логопед, психолог, асистент вчителя/дитини.
- Індивідуальні програми розвитку (ІПР) для кожного учня з ООП.
- Застосування інклюзивних методик навчання.
4. Матеріально-технічне забезпечення
- Обладнання для реалізації ІПР, відповідно до потреб дитини.
5. Кваліфікований персонал
- Педагоги, які пройшли підготовку з інклюзивної освіти.
- Асистенти вчителя для підтримки в освітньому процесі.
- Постійне підвищення кваліфікації у сфері інклюзії.
6. Соціально-психологічний клімат
- Формування толерантного середовища серед учнів та працівників.
- Заходи з інклюзивного виховання: тренінги, ігри, семінари.
- Протидія булінгу та дискримінації за ознакою інвалідності чи особливих освітніх потреб.
7. Нормативно-правова відповідність
- Відповідність умов навчання державним стандартам інклюзивної освіти.
- Співпраця з ІРЦ (інклюзивно-ресурсними центрами).
- Наявність внутрішніх документів: положення про інклюзивне навчання, ІПР, протоколи засідань команд супроводу.