Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

В НРЦ створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, а саме:

1. Фізична доступність

  • Безбар’єрне середовище: пандуси, поручні.
  • Навчальні кабінети з вільним доступом для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.

2. Інформаційна доступність

  • Наявність інформації у доступному форматі: візуальні матеріали.
  • Інформування батьків та учнів з ООП про права, можливості, графіки занять, умови навчання.

3. Психолого-педагогічний супровід

  • Робота команди психолого-педагогічного супроводу: дефектолог, логопед, психолог, асистент вчителя/дитини.
  • Індивідуальні програми розвитку (ІПР) для кожного учня з ООП.
  • Застосування інклюзивних методик навчання.

4. Матеріально-технічне забезпечення

  • Обладнання для реалізації ІПР, відповідно до потреб дитини.

5. Кваліфікований персонал

  • Педагоги, які пройшли підготовку з інклюзивної освіти.
  • Асистенти вчителя для підтримки в освітньому процесі.
  • Постійне підвищення кваліфікації у сфері інклюзії.

6. Соціально-психологічний клімат

  • Формування толерантного середовища серед учнів та працівників.
  • Заходи з інклюзивного виховання: тренінги, ігри, семінари.
  • Протидія булінгу та дискримінації за ознакою інвалідності чи особливих освітніх потреб.

7. Нормативно-правова відповідність

  • Відповідність умов навчання державним стандартам інклюзивної освіти.
  • Співпраця з ІРЦ (інклюзивно-ресурсними центрами).
  • Наявність внутрішніх документів: положення про інклюзивне навчання, ІПР, протоколи засідань команд супроводу.